دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

روایت رضا مولایی از بازی اش در سریال آی فیلم؛

می دانستم «ملکاوان» پر مخاطب می شود

سریال ملکاوان

سینماپرس: رضا مولایی پیش از «ملکاوان» در سریال هایی همچون فردا دیر است، با من بمان، سرزمین کهن، پرده ‌نشین، ترور خاموش و... نقش آفرینی کرده است.

به گزارش سینماپرس، مولایی در سریال ملکاوان ایفاگر نقش وحید است؛ کاراکتری مرموز و پیچیده که نقشی عمده در پیشبرد قصه دارد و سرنوشتش با زندگی مهسا، شخصیت اصلی اثر گره خورده است. این بازیگر جذابیت کاراکتری را که در ملکاوان ایفاگرش است در وهله اول وامدار قصه خوب و شخصیت پردازی های درست می داند و معتقد است که نقش وحید در ادامه سریال، پر رنگ تر و موثرتر هم خواهد شد. او که پیش از ملکاوان در سریال ترور خاموش با احمد معظمی همکاری داشته، وسواس و دقت معظمی در کارگردانی را از دیگر عوامل ساختار محکم و جذابیت‌ های سریال ملکاوان برمی‌شمرد و تاکید دارد که از ابتدا می ‌دانسته که این مجموعه نمایشی پر مخاطب خواهد شد. مولایی سریال ملکاوان را از بابت تعلقش به ژانر وحشت یک اتفاق جدید در تلویزیون می ‌داند و تصریح می‌ کند که هر ژانری مخاطبان خاص خودش را دارد. به بهانه پخش ملکاوان از شبکه آی فیلم با رضا مولایی بازیگر نقش وحید در این سریال به گفت و گو نشستیم که در ادامه می آید.

- از بازی تان در ملکاوان بگویید و حضورتان در این سریال در نقش وحید؟

متن را که خواندم دیدم بسیار جذاب است. قصه درستی نوشته شده و متن فیلمنامه هم به شکل کامل آماده بود. کاراکتر وحید هم خیلی جذاب بود. یک نقش پر پیچ و خم که برای من بازیگر جذابیت زیادی داشت. فکر می‌ کنم از آن نقش ‌هایی بود که به هر بازیگری پیشنهاد می شد حتماً قبول می کرد.

- کاراکتر وحید علاوه بر پیچیده بودن چه جذابیت های دیگری برایتان داشت؟

وحید یک نقش تخت، ساده عادی و نیست و نقش موثر و معماگونه ای در قصه دارد. این هم از دیگر نقاط قوت نقش بود.

- چه کردید تا نقشی چنین پیچیده را به خوبی درآورید و ایفا کنید؟

وقتی قصه به شکل درستی نوشته شده باشد بازیگر هم تمام تلاشش را به کار می گیرد تا با کمک کارگردان به گونه ای نقش آفرینی کند که پیچیدگی شخصیت حفظ شود و مخاطب گام به گام با او پیش بیاید. در مورد وحید خیلی نمی ‌خواهم صحبت کنم چرا که هنوز قسمت های زیادی از سریال مانده و این شخصیت در ادامه ماجراهای متفاوتی را رقم خواهد زد.

- مرموز بودن وحید یکی از جذابیت ‌های این شخصیت برای مخاطب است. این رازآلودگی در ادامه قصه هم حفظ خواهد شد؟

بله، ادامه خواهد داشت. البته در هر قسمت سریال برخی از گره ‌های قصه باز می ‌شود. مثلاً نوع رابطه وحید با دخترش دیگر برای بیننده سوال نیست. در ادامه هم زوایای تاریک دیگری از شخصیت وحید روشن خواهد شد. ساختار سریال ملکاوان خیلی سینمایی است. اگر حواس مخاطب حتی برای لحظه‌ ای پرت شود شاید بخشی از قصه را از دست بدهد. به همین دلیل، بینندگانی که با دقت ملکاوان را دنبال می ‌کنند، از آن لذت می‌ برند و جذب کار می‌ شوند.

- شما بیشتر با سریال پرده نشین به مخاطبان تلویزیون معرفی شدید. از آن سریال تا ملکاوان چه مسیری را در بازیگری پیموده اید؟

البته من قبل از پرده نشین هم سریال کم بازی نکرده بودم. مثلاً با آقای لبخنده در سریال با من بمان همکاری داشتم. در سریال تکیه بر باد هم بازی کرده بودم. مجموعه پرده نشین هم خیلی خوب دیده شد. بعد هم سریال ترور خاموش را با آقای معظمی داشتم تا رسیدیم به ملکاوان.

خودتان این شب ها سریال ملکاوان را می بینید؟

بله، خودم هم دنبال می کنم. دوست دارم ببینم.

- سریال همانی که توقع و انتظار داشتید درآمده است؟

بله خدا را شکر. در حین کار خیلی زحمت کشیدیم. کیفیت برای آقای معظمی خیلی مهم بود. همکاری با ایشان واقعاً لذت بخش است، چون علاوه بر کیفیت به کار بازیگر هم خیلی اهمیت می دهد و این برای هر بازیگری خوشایند است. نویسنده سر صحنه حضور داشت و بر اجرای درست متن و نحوه گفتن دیالوگ ها نظارت دقیق می‌ کرد. یک تهیه ‌کننده سر پا و سر حال هم داشتیم که پای کاری ایستاده بود. تمام این زحمات را که می ‌دیدیم می‌ توانستیم مطمئن باشیم که ملکاوان دیده خواهد شد. الان که خودم سریال را می بینم احساس می‌ کنم که همه آن زحمت ها و وسواس ها جواب داده است.

- این روزها چه بازخوردی از بینندگان سریال می گیرید؟

بازخوردها خیلی خوب است. مثلاً می ‌گویند که سریال ساختار متفاوتی دارد یا مشخص است که زحمات زیادی برایش کشیده شده. گاهی پیش می‌ آمد که ما در طول شبانه روز فقط یک سکانس ۵ ثانیه ای را می ‌گرفتیم. نورپردازی صحنه هایی که در جنگل تصویربرداری می ‌شد خیلی زمان می برد. واقعاً برای هر ثانیه سریال زحمت زیادی کشیده شده است و خوشحالم که مخاطبان هم متوجه این زحمات شده اند. این که می گویند سریال متفاوتی است و زحمت زیادی برایش کشیده شده، نشان می ‌دهد که ما کارمان را به درستی انجام داده ایم.

- سریال ملکاوان به لحاظ ژانر هم یک اتفاق جدید در تلویزیون محسوب می شود.

به هر حال تلویزیون به همه ژانرها نیاز دارد. هر ژانر هم مخاطبان خاص خودش را دارد. ژانر وحشت طرفداران جهانی دارد. اگر واقعاً در این ژانر سرمایه‌ گذاری درست شود به خوبی جواب خواهد داد. همین که مردم این شب ها با معماها و گره‌ های سریال ملکوت همراه شده اند نشان می‌ دهد که این ژانر مخاطبان خودش را دارد. البته قصه سریال در ادامه جذاب تر هم خواهد شد.

- همکاری با احمد معظمی در ملکاوان چگونه تجربه ای بود؟

یک رفاقت ۱۰ ساله میان ما برقرار است و از آن جا که نوع بازی ‌ها و کیفیت کار برای معظمی اهمیت دارد همکاری با او لذت بخش است. معظمی اهل تعامل است و می‌توان به راحتی درباره نقش با او صحبت کرد.

*زهرا صلواتی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.