سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

گلایه‌های فرزاد خوشدست از مسئولان جشنواره فجر؛

ناراحت نیستم اما از داوری بخش مستند متعجب هستم

فرزاد خوشدست

سینماپرس: مستند سینمایی «خط باریک قرمز» جایزه هیات داوران قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در بخش «تجلی اراده ملی» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر عصر دوشنبه 28 بهمن ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد و مستندسینمایی “خط باریک قرمز” از دو نهاد مهم دو جایزه دریافت کرد.

در این مراسم جایزه هیات داوران قوه قضائیه  به دلیل توجه به آسیب‌های اجتماعی نوجوانان به فرزاد خوشدست کارگردان مستند خط باریک قرمز و جایزه دیگر قوه قضاییه کشور به دلیل طرح دغدغه‌مندانه آسیب‌های اجتماعی و ضرورت مشارکت در حل معضلات اجتماعی برای فیلم خورشید به مجید مجیدی اهدا شد.   

همچنین سازمان زندان‌ها و امور تربیتی کشور نیز جایزه خود را به فرزاد خوشدست کارگردان مستند خط باریک قرمز اهدا کرد.

خوشدست پس از دریافت این جایزه گفت: از سازمان زندان‌ها که به من اعتماد کردند و ۵ ماه یک زندان را در اختیارم قرار دادند، تشکر می کنم. وقتی در آسیاپاسفیک، بوسان و... بودم و جایزه‌هایی مثل نت‌پک را دریافت کردم، جوابش را گرفتند.

وی افزود: ناراحت نیستم اما از داوری بخش مستند متعجب هستم. در این مورد بعداً بیشتر صحبت خواهم کرد. من به ارکان قدرت در سینمای مستند ارتباطی ندارم. از آقایان دکتر جهانگیر، جناب ضیاء آذری و آقای احمد افروز بسیار تشکر می کنم و با اجازه برای کار بعدی هم مزاحمتان خواهم شد.

گفتنی است یکی از بازیگران این مستند که به اعدام محکوم شد بود، با تلاش سازندگان این فیلم و حمایت خیرین در آستانه آزادی قرار دارد.

این فیلم بر مبنای تئوری تأثیر سایکودرام بر کاهش خشونت و تأثیرات مثبت آن بر تغییر شخصیت افراد بزهکار و مجرم طراحی شده که با نتیجه‌ای درخشان به یک پایان‌بندی رسیده است و بر اساس پیشنهاد این فیلم طرح راه اندازی اولین مدرسه سایکودرام در ایران در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.