چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛

برگزاری «چارخونه» با ۱۱۵ عکس

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

سینماپرس: بخش «چارخونه» با نمایش ۱۱۵ عکس از شهرستان ها، یکی از بخش های دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است که این روزها در موسسه صبا برپا است.

به گزارش سینماپرس، بخش چارخونه با نمایش ۱۱۵ اثر از ۱۲ هنرمند از استان های مختلف یکی از بخش های چهارگانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر این دوره است که این روزها در موسسه صبا و در کنار بخش های دیگر جشنواره برپا است.

این بخش که با عنوان کلی «گفتگوی هنر عکاسی استان ها» برپا است، ۱۱۵ اثر عکاسی در شاخه های مستند، استیجد، فاین آرت و اینستالیشن و از هنرمندان شهرهای مشهد، زاهدان، زنجان، یاسوج، شهر کرد، بیرجند، گرگان را به نمایش گذاشته است.

مضامین این عکس ها شامل بازسازی وقایع تاریخ، آیین های محلی، میراث فرهنگی، ویژگی های اقلیمی، جغرافیا و محیط زیست است.

عموم هنرمندانی که در این بخش عکس ارائه کرده اند جوانان خلاقی هستند که کمتر نمایشگاه انفرادی داشته اند.

در این بخش آثار متنوعی از تک عکس و مجموعه عکس دیده می شود، از یک کار سه متری که به بازسازی واقعه ای تاریخی با حضور بازیگران تئاتر و به صورت استیجد ارائه شده است تا کارهای محیطی ایستالیشن و عکس هایی از عکاسخانه های قدیم مشهد که با پرده های نقاشی شده از حرم از آدم ها عکاسی شده و آنها افرادی بوده اند که برای دریافت عکس های خود به هر دلیلی مراجعه نکرده اند.

هنرمندان حاضر در این بخش عبارتند از مهلا عربی خان (مشهد)، علی سعیدی (مشهد)، حامد اسدی (مشهد)، محسن کابلی (گرگان)، احسان آقایی (یاسوج)، صادق سوری (زاهدان)، مهدیا مصباحی (مشهد)، محمود بازدار (مشهد)، ساعد فتاحی (مشهد)، محمد نظری (زنجان)، مریم آل مومن دهکردی (شهرکرد)، رضا خالدی (بیرجند).

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۲۹ بهمن کار خود را آغاز کرده است و تا ۵ اسفند در موسسه فرهنگی هنری صبا  واقع در خیابان طالقانی، ابتدای خیابان برادران مظفر برگزار می شود و ورود برای عموم مردم در بازدید از آثار این جشنواره و شرکت در نشست های پژوهشی آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.