چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

مدیر گروه مستند روایت فتح:

هدفمان نشان دان یک تشکل نیست بلکه به دنبال برجسته کردن یک تفکر هستیم

مراسم افتتاح دفتر جهاد گروه مستند روایت فتح

سینماپرس: مراسم افتتاحیه دفتر جهاد سازندگی روایت فتح صبح امروز با حضور سردار عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج، عبدالرضا دهقانی، رئیس موسسه رزمندگان اسلام، سید محمد یاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، سرهنگ زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، نادر طالب‌زاده و دیگر مدیران سازمان بسیج در گروه مستند روایت فتح برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در ابتدای این مراسم مهدی همایونفر از مستندسازان باسابقه گروه روایت فتح ضمن تشریح نحوه تشکل گروه جهاد گفت: وقتی از روایت فتح صحبت می‌کنیم می‌بایست از شهید سید مرتضی آوینی هم یادی کنیم، چند سال پیش وقتی خدمت شهید آوینی رسیدم ایشان با انگیزه‌های کمک به مردم با جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران برای کمک عازم لرستان شده بود و آنجا تصمیم به ثبت تصاویر و فعالیت‌های آن گروه دانشجویی گرفته بود و از همان زمان بود که فعالیت‌های جهاد سازندگی تلویزیون شکل گرفت.
بنده در سال ۵۸ و ۵۹ به جمع آن‌ها پیوستم سالی که آثاری چون خانگزیده ها که مربوط به استان فارس بود تولید شد، با شروع جنگ ناگزیر افراد اصلی جهاد درگیر جنگ شده و بعدها این افراد تبدیل به اعضای گروه روایت فتح شدند و برنامه‌های روایت فتح ساخته شد.
آن جمع اولیه‌ای که در روایت فتح دورهم جمع شدند دلسوز مردم محرومی بودند که در جای‌جای کشور دل‌بسته به انقلاب و امام (ره) بودند و انتظار داشتند که در این وقایع تحولی برایشان اتفاق افتد که این وقایع با عنوان جهاد سازندگی اتفاق افتاد و در ادامه بانام گروه تلویزیونی جهاد، برنامه‌سازی‌ها ادامه پیدا کرد.
اوایل دهه نود خدمت سردار نقدی رسیدیم و به ایشان عرض کردیم که ما اصرار داریم با بحث اقتصاد مقاومتی و برای رفع محرومیت در استان‌های مختلف برنامه‌هایی را انجام دهیم که خدا رو شکر برنامه‌هایی هم اتفاق افتاد. حال امیدواریم که این وقایع با شکل جدی‌تر و به‌طور گسترده‌تری انشا الله اتفاق بیفتد.
در ادامه سردار آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج نیز ضمن تشکر از همت و تلاش مدیران و کارکنان بنیاد فرهنگی روایت فتح اظهار داشت: گروه مستند روایت فتح ظرفیت جدیدی را برای اردوهای جهادی ایجاد کرده است. در این سال‌ها بنیاد واقعاً به مسئله اردوهای جهادی و اقداماتی ازاین‌دست که قالب اقتصاد مقاومتی بوده است پرداخته، اما قرار شد که باقوت و همت بیشتری به این مسئله توجه شود؛ یعنی به این حوزه ضریب بدهد و انشا الله دوستان بسیج سازندگی کمک و حمایت کنند کارهای عمیق‌تر و مفصل‌تری برای ترویج حرکت‌های جهادی که موردعنایت و توجه رهبری هم هست صورت گیرد.
وی تصریح کرد: این کار را واقعاً بسیج سازندگی می‌دانیم، البته همه کمک می‌کنند که زمینه را فراهم کنند که آثاری خوب، جذاب و جریان ساز تولید شود و کارهای جهادی را در کشور تقویت کنند و عمق ببخشند.
سخنران بعدی مراسم سرهنگ زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی بودند ایشان ضمن اظهار امیدواری از تأسیس این دفتر گفت: امیدوارم دفتر جهاد سازندگی روایت فتح که با محوریت فعالیت گروه‌های جهادی در حال افتتاح است بتواند منعکس‌کننده بخشی فعالیت‌های جهاد موفقی که رهبر انقلاب اسلامی از آن نام بردند باشد.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس آوینی هایی کنار فرماندهان بزرگ ما بودند که پیامشان را ارسال می‌کردند اظهار داشت: امروز که از دفاع مقدس و جنگ نظامی و سخت گذشته‌ایم، اما فشارها و کمپین‌های حداکثری علیه انقلاب اسلامی بسیار وسیع است و تادندان‌مسلح در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و ... دشمن آرایش پیداکرده است، ما باید تکیه‌بر نیروهای انسانی خودباور و انقلاب پیام خود را صادر کنیم و به‌زعم رهبری پیشرانان این حرکت گروه‌های جهادی هستند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی تأکید کرد: فعالیت‌ گروه‌های جهادی امروز باقی نمی‌ماند اگر بنیاد روایت فتح‌هایی نباشند که آنان را تصویر کنند، هم چون شهید آوینی که دفاع مقدس ما را تصویر و برای همیشه در تاریخ ثبت کرد. ما امروز نیاز داریم که پشتیبانی از جنس آوینی ها را داشته باشیم و شبکه‌سازی هدفمندی از جهادگران صورت گیرد. امروز ما ۱۲ هزار گروه جهادی جغرافیا محور داریم و ۱۱ هزار گروه جهادی پایگاه محور داریم و ۸۵ درصد از این گروه‌های جهادی جوانان هستند.
وی در پایان گفت: به اعتقاد بنده این دفتر همان‌طور که رهبری فرمودند می‌تواند هنرمندانه این جهاد را منعکس کند. پیشنهاد ما این است که محور کار جهادگرانی باشند که ما با همکاری روایت فتح برایشان شبکه ایجاد می‌کنیم و اینجا مبنایی باشد که تفکر بیش از تشکل خودش را نشان بدهد و جهادگری را به‌عنوان فناوری مردمی از سوی انقلاب ترویج کنیم و ما هم در هرکجا که بتوانیم در خدمت این مجموعه هستیم.
در پایان این مراسم روح‌الله رفیعی، مدیر گروه مستند روایت فتح گفت: اگر امروز ما بخواهیم در حوزه جنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی فعالیتی انجام دهیم تا برای ۲۰ سال آینده بماند، نیازمند محتوایی ارزشمند هستیم.
وی افزود: با توجه به کثرت گروه‌های جهادی قطعاً پشتیبانی از همه این‌ها از عهده هیچ سازمانی برنمی‌آید اما با توانمندسازی این گروه‌ها ما می‌توانیم محتوای خوبی را برای آینده در نظر بگیریم. برای امروز در مستندهایی که قرار است ساخته شود؛ ما به دنبال نشان دادن یک تشکل نبوده و به دنبال برجسته‌سازی یک تفکر هستیم. به‌عنوان‌مثال ما نمونه‌های خوبی را به دست آوردیم که با ۴۰ میلیون برای ۲۰ نفر اشتغال‌زایی کردند و یا جایی که با ۳۰ هزار تومان شغل‌های ایستا ایجادشده است. این کار که به برکت جمهوری اسلامی و برای بومی‌سازی و شکستن قواره‌های غربی انجام می‌شود قطعاً ثمره‌ای جز پیروزی نخواهد داشت.
مدیر گروه مستد مستند روایت فتح بابیان اینکه دفتر جهاد را به یمن حضور هسته اولیه روایت فتح شروع کردیم گفت: بر این باور هستیم که امکانات و پول نقش زیادی در شکل انجام کار و فرآیند ندارد؛ امروز مجموعه‌ای داریم به نام روایت فتح و به آن فخر می‌ورزیم که محصول امکانات نبوده و محصول انسان‌های بزرگ است. به همین نیت تقاضامندیم که دوستان کمک بکنند برای سرعت بخشیدن به این اتفاق؛ به‌هرحال کارمان را انجام می‌دهیم و کمک شما به این اتفاقات سرعت می‌بخشد.
دفتر جهاد سازندگی روایت فتح باهدف ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت از سوی گروه مستند روایت فتح رسماً کار خود را از امروز آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.