سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

مدیر سالن تئاتر مستقل تهران:

خطر ورشکستگی سالن‌های خصوصی تئاتر

تئاتر مستقل تهران

سینماپرس: مدیر سالن تئاتر مستقل تهران تأکید کرد که شرایط موجود برای فعالیت سالن‌های خصوصی و گروه‌های تئاتری در صورت مناسب نشدن شرایط، منجر به ورشکستگی اقتصادی سالن‌ها خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، مصطفی کوشکی مدیر سالن تئاتر مستقل تهران که از جمله سالن‌های فعال تئاتر خصوصی است، درباره شرایط پیش آمده برای فعالیت سالن‌های خصوصی تئاتر به مهر گفت: طی ۲ ماه گذشته ما در سالن خصوصی تئاتر مستقل تهران حدود ۲۰۰ میلیون تومان ضرر مالی داشتیم. در شرایط پیش آمده طی ماه‌های اخیر اکثر سالن‌های خصوصی و همچنین گروه‌های تئاتری به ضرر دهی مالی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: البته تعطیلی پیش آمده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجتناب‌ناپذیر بود و برای حفظ سلامت مردم است. در حال حاضر همه سالن‌ها و گروه‌های تئاتر وارد چرخه ضرردهی مالی شده‌اند که البته مبالغ هر کدام متفاوت است.

کوشکی اظهار کرد: در همین راستا بعنوان صنف تماشاخانه‌های خصوصی تهران جلسه‌ای را با مدیرکل هنرهای نمایشی داریم تا در این جلسه چند مورد را مطرح کنیم.

مدیر سالن تئاتر مستقل تهران با اشاره به نحوه نادرست اطلاع‌رسانی اداره کل هنرهای نمایشی درباره تعطیلی سالن‌ها و فعالیت‌های تئاتری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: یکی از مواردی که در جلسه با مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح می‌کنیم، این نحوه اطلاع‌رسانی است. نوع اعلام اداره کل هنرهای نمایشی مبتدیانه است که ما باید از طریق سایت فروش بلیت و بسته شدن فروش نمایش‌ها مطلع شویم که فعالیت‌ها تعطیل شده است. در حالی که کلاً ۲۰ سالن تئاتر داریم که می‌توان از طریق نامه‌نگاری و حتی تماس‌های تلفنی موارد و دلایل تعطیلی به سالن‌ها اعلام شود.

وی ادامه داد: نکته دیگری که قرار است با مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح شود، بحث حمایت از سالن‌های خصوصی تئاتر و کم کردن ضرر مالی سالن‌ها و گروه‌های است. حداقل دولت می‌تواند بخشی از این ضرر مالی سالن‌ها و گروه‌ها را کم کند.

کوشکی در پایان سخنان خود درباره روند فعالیت سالن‌های خصوصی تئاتر از جمله سالن تئاتر مستقل تهران طی چند ماه اخیر و ضررهای مالی ایجاد شده به دلیل شرایط موجود، تأکید کرد: خیلی توان داشتم، اما ۲ تا نهایتاً ۳ ماه دیگر سالن تئاتر مستقل تهران می‌تواند در چنین شرایط بحرانی و با توجه به اینکه مکان سالن استیجاری است، به کار خود ادامه دهد و قطعاً توان بیشتری برای ادامه فعالیت نخواهیم داشت. آدم سرمایه داری نیستم و خانواده سرمایه‌داری هم ندارم که از من حمایت کنند. این شرایط برای اکثر سالن‌های خصوصی تئاتر وجود دارد و اگر بهبود پیدا نکند منجر به یک ورشکستگی اقتصادی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.