شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

آشنایی با مهمترین فیلم های سال ۲۰۲۰/ بخش اول

از استیون اسپیلبرگ تا کریستوفر نولان/ کدام فیلم ها گوی سبقت را در جشنواره ها و نظرات منتقدان می ربایند؟!

مهمترین فیلم های سال ۲۰۲۰/ بخش اول

سینماپرس: هر سال با نگاهی به لیست فیلم هایی که از کارگردان های مطرح دنیا برای اکران و رقابت در جشنواره ها مطرح می شود شور و شوقی برای علاقه مندان واقعی سینما به وجود می آید که قرار است فیلم هایی از فیلمسازان محبوبشان را در این سال ببینند. سینماپرس طی یک مقاله ۲ بخشی تلاش کرده تا مخاطبان خود را با مهمترین فیلم هایی سال ۲۰۲۰ آشنا کند.

علی ناصری: در این مقاله خبری-تحلیلی سعی شده نگاه داشته باشیم به برخی از مهمترین فیلم ها و فیلمسازان مطرحی که در سال ۲۰۲۰ می توانند گزینه های مهمی برای علاقمندان به سینما، سینمادوستان و سینماگران باشند؛ فیلم ها و فیلمسازانی که هریک از آن ها داعیه بهتر از دیگری بودن دارند و باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام فیلم ها گوی سبقت را در جشنواره ها و نظرات منتقدان می ربایند!؟

همه سینمادوستان و مخاطبان حرفه‌ای سینما می‌دانند که برای اکران بهترین فیلم‌های سال باید چند ماهی از اتمام فصل جوایز بگذرد و قطعاً ابتدای سال فصل چندان مناسبی برای دیدن فیلم‌های مورد انتظار سینمادوستان و مخاطبان حرفه‌ای سینما نیست. به همین دلیل برای معرفی بهترین فیلم‌های سال زمانی مصادف با ایام نوروز می‌تواند بهترین زمان باشد چرا که اخبار را درباره فیلم‌های مورد انتظار دقیق‌تر می‌توان دنبال کرد. به همین منظور در این مقاله به معرفی ۱۶ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ پرداخته ایم که در بخش اول آن مخاطبان گرامی سینماپرس با ۸ فیلم مهم سال آشنا خواهند شد.  

*****************


۱-  وست ساید استوری (West side story)


«West side story» اولین فیلم موزیکال استیون اسپیلبرگ خواهد بود که یک بازی از فیلمی با همین نام ساخته رابرت وایز در سال ۱۹۶۱ است. اسپیلبرگ که پیش از این تقریباً همه ژانرهای سینمایی را تجربه کرده است فیلم‌های ماندگاری چون «لیست شیندلر»، «نجات سرباز رایان»، «مونیخ» و «لینکلن» را ساخته است.

فیلم West Side Story برای اکران در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم West Side Story بر عهده تونی کوشنر، نویسنده فیلم «مونیخ» و «لینکلن» بوده است.


۲-  مکانی ساکت ۲ (A quiet place ۲)


دومین قسمت فیلم سینمایی «مکانی ساکت ۲» که یکی از بهترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های ترسناک چند سال اخیر سینما به حساب می‌آید یکی از فیلم‌های کنجکاوی برانگیز سال ۲۰۲۰ به حساب می‌آید.

این فیلم سینمایی ۲۰ مارس ۲۰۲۰ مصادف با یکم فروردین اکران خود را آغاز می‌کند و احتمالاً یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۰ خواهد بود.


۳- (Mulan)


فیلم اکشن «مولان» به کارگردانی نیکی کارو یکی دیگر از آثار مورد انتظار سال ۲۰۲۰ است که مدت‌ها است علاقه‌مندان به سینما منتظر دیدن این فیلم سینمایی هستند چرا که پیش‌تر قرار بود این فیلم سینمایی در سال ۲۰۱۸ اکران شود اما تأخیر در اکران آن مخاطبان این فیلم را منتظر گذاشته است.

فیلم سینمایی «مولان» پانزدهمین تجربه کارگردانی کارو محسوب می‌شود، مولان داستان ماجراجویی حماسی این دختر است که خود را به شکل مرد در می‌آورد تا بتواند به ارتش امپراتوری چین ملحق شود و در مقابل حمله دشمن، از مرزهای کشور دفاع کند.

تاریخ اکران این فیلم سینمایی ۲۷ مارس سال ۲۰۲۰ است.


۴-  جادوگران (The Witches)


فیلم سینمایی «جادوگران» جدیدترین اثر سینمایی رابرت زمکیس است که با توجه به موضوع و قصه‌ای که این فیلم سینمایی دنبال می‌کند انتظار می‌رود زمکیس با «جادوگران» مخاطبانش را به یاد روزهای اوجش بیندازد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه درباره فیلم «جادوگران» همکاری زمکیس با رولد دال رمان‌نویس مطرح بریتانیایی است که تا امروز آثار مطرحی چون «BFG» و «آقای فاکس شگفت‌انگیز» از آثار او اقتباس شده‌اند.

«جادوگران» ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.


۵-  آرتمیس فاول (Artemis fawl)


«آرتمیس فاول» جدیدترین اثر سینمایی کنث برانا که می‌تواند یکی از فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۰ باشد. برانا تا امروز کارگردانی فیلم‌های «هملت» و «ثور» را در کارنامه خود دارد.

این یک فیلم ماجراجویانه‌ علمی-تخیلی است که براساس اولین قسمت از یک سری رمان به همین نام نوشته‌ی اوین کولفر، نویسنده‌ ایرلندی کتاب‌های کودکان ساخته شده است. فیلم داستان سفر یک نوجوان ۱۲ ساله‌ نابغه به اسم آرتمیس فاول است. آرتمیس از نوادگان خاندانی است که همه‌شان مغزهای متفکر جنایت بودند. او به دنبال پدرش می‌گردد که به طرز اسرارآمیزی ناپدید شده است. او یک پری لپرکان را می‌رباید تا شاید در این جست‌وجو کمکش کند. فیلم قرار است به صورت سه بعدی و آیمکس اکران شود. کنت برانا البته توانایی‌هایش را در اقتباس‌های ادبی نشان داده است و «آرتمیس فاول» می‌تواند دوباره برانا را به بازی برگرداند.

«آرتمیس فاول» ۲۹ می ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.


۶-  تاپ گان (Top gun: maverick)


«تاپ گان: ماوریک» دنباله‌ای بر فیلم موفق و پرفروش «تاپ گان» ساخته تونی اسکات است که جوزف کازینسکی قسمت دوم این فیلم سینمایی را ساخته و در سال ۲۰۲۰ با بازی تام کروز در نقش قبلی‌اش اکران خواهد شد.

جوزف کارینسکی پیش‌تر فیلم سینمایی «فراموشی» را با بازی تام کروز ساخته که اثر قابل قبولی در ژانر اکشن و علمی تخیلی به حساب می‌آید و انتظار می‌رود «تاپ گان: ماوریک» نیز همانند اثر قبلی این کارگردان فیلمی جذاب و دیدنی باشد.

«تاپ گان: ماوریک» ۲۶ ژوئن سال ۲۰۲۰ بر پرده سینماها نمایش داده می‌شود.


۷-  شکارچیان روح: پس از زندگی (Ghostbusters)


«شکارچیان روح» اثر مطرح و شناخته شده‌ای که قسمت اول آن توسط ایوان ریتمن در سال ۱۹۸۴ ساخته و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

امسال چهارمین قسمت از این فیلم سینمایی به کارگردانی جیسون ریتمن پس از گذشت چهار سال از آخرین قسمت اکران شده این مجموعه سینمایی اکران می‌شود و احتمالاً «شکارچیان روح: پس از زندگی» یکی از آثار پرفروش سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

جیسون ریتمن تا امروز فیلم‌های سینمایی مطرحی چون «جونو» و «بالا در آسمان» را ساخته و چهار بار نامزد کسب جایزه اسکار شده است.

قسمت جدید «شکارچیان روح» دهم جولای اکران خواهد شد.


۸-  انگاشته (Tenet)


بدون شک «انگاشته» جدیدترین اثر سینمایی کریستوفر نولان یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۰ است که بسیاری از سینمادوستان در انتظار اکران شدن این فیلم هستند.

کریستوفر نولان که اکثر سینمادوستان او را با فیلم‌های «شوالیه تاریکی»، «ممنتو»، «تلقین» و... می‌شناسند همواره با آثار سینمایی‌اش توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و احتمال می‌رود «انگاشته» نیز یکی از آثاری باشد که در فصل جوایز امسال بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

رابرت پاتینسون اولین  همکاری خود با کریستوفر نولان را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد نولان در ساخت جدیدترین فیلمش که در سکوت خبری ساخته شده است از گروه جدیدی برای همکاری استفاده کرده است.

«انگاشته» جدیدترین اثر سینمایی نولان ۱۷ جولای در سینماهای دنیا اکران خود را آغاز خواهد کرد.
 

منتظر شماره بعدی این مقاله باشید...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.