چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

فهرست «بونگ جون هو»؛

۲۰ فیلمساز مورد علاقه کارگردان «انگل»

بونگ جون هو

سینماپرس: بونگ جون هو کارگردان‌هایی را که در حال حاضر به کار آن‌ها علاقه دارد، انتخاب کرد و نام یک ایرانی هم در میان آن‌ها دیده می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندی‌وایر، بونگ جون هو با تاریخ سازی که در نود و دومین دوره جوایز آکادمی اسکار انجام داد، اکنون جزو فیلمسازهای مطرح جهان محسوب می‌شود.

فیلم اجتماعی و هیجانی بونگ جون هو اولین جایزه اسکار کشور کره جنوبی را دریافت کرد و به اولین فیلم خارجی زبانی تبدیل شد که جایزه بهترین فیلم آکادمی اسکار در بخش بهترین فیلم را به خود اختصاص داده است. او به تازگی در مصاحبه‌ای که انجام داده لیستی ۲۰ نفره از فیلمسازهایی که معتقد است صدا و شکل و شمایل سینما در دهه بعد را شکل می‌دهند، معرفی کرد که نام علی عباسی کارگردان ایرانی-سوئدی در ابتدای آن دیده می‌شود. عباسی ساکن کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک است و سابقه دریافت یک جایزه از جشنواره کن و نامزدی اسکار را دارد.

البته بونگ جون هو می‌گوید با معرفی این ۲۰ فیلمساز قصد ندارد در مورد آینده سینما صحبت کند و می‌خواهد به فیلم‌هایی که این ۲۰ کارگردان تا کنون ساخته اند، اشاره کند.

در لیست بونگ جون هو کارگردان‌های معاصری در ژانر وحشت مثل جردن پیل، جنیفر کنت، رابرت اگرز و آری آستر، کارگردان‌های مستندی مثل کریستن جانسون و فیلم اولی‌هایی مثل آلما هارل و متی دیوپ حضور دارند. فیلمسازهای زن ۴۵ درصد از لیست بونگ جون هو را تشکیل می‌دهند.

در ادامه لیست انتخابی بونگ جون هو را می‌بینید:

۱. علی عباسی
۲. آری آستر
۳. بی گان
۴. جایرو باستمانته
۵. متی دیوپ
۶. رابرت اگرز
۷. رز گلس
۸. هاماگوچی ریوسوک
۹. آلما هارل
۱۰. کریستن جانسون
۱۱. جنیفر کنت
۱۲. اولیور لیکس
۱۳. فرانسیس لی
۱۴. پیترو مارسلو
۱۵. دیوید رابرت میشل
۱۶. جوردن پیل
۱۷. جنیفر ریدر
۱۸. آلیس روهرواچر
۱۹. یون گائون
۲۰. کلویی جاو

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.