یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

«مردی که زیاد نمی‌دانست» برای هفتمین بار آمد

کتاب «مردی که زیاد نمی‌دانست»

سینماپرس: کتاب «مردی که زیاد نمی‌دانست» از داستان‌های برادران گریم در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به گزارش سینماپرس، کتاب «مردی که زیاد نمی‌دانست» از داستان‌های برادران گریم به روایت الیزابت رُز و با تصویرگری جرالد رز در انتشارات کانون به چاپ هفتم رسید.

این کتاب که مناسب کودکان بالای ۱۱ سال است برای اولین در سال ۱۳۷۶ در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است: «روزگاری مرد جوان و ساده‌دلی زندگی می‌کرد. او هفت سال، پیشِ یک نعلبند کار کرده بود و یک روز تصمیم گرفت به خانه برگردد. نعلبند برای هفت سال کار او، یک تکه بزرگ نقره به او داد و او هم نقره را توی یک کیسه انداخت و به راه افتاد. در طول راه ماجراهای مختلفی برای او پیش آمد، اما سرانجام دست خالی به خانه رسید. می‌دانید چرا!؟»

قصه‌های برادران گریم را جزو معدود کتاب‌های بنیادین فرهنگ غرب می‌دانند. برادران گریم سال‌هاست با عشق و سختی‌هایش سفرها کردند تا اصیل‌ترین روایت از قصه‌ها را بیابند؛ آن‌ها قصه‌ها را بازمانده‌ اسطوره‌های کهن می‌دانستند و باور داشتند که می‌توان بر بستر قصه‌ها، خدایان و پهلوانان اساطیر را بازسازی کرد. چه بسیار زنان و مردان پیرسالِ حافظ قصه‌های پیشینیان که درِ خزانه‌هایی را به روی آن‌ها گشودند تا سرانجام برادران گریم ۲۱۱ قصه‌ را گرد آوردند و بین سال‌های ۱۸۱۴-۱۸۱۲ منتشر کردند.

کتاب «مردی که زیاد نمی‌دانست» در چاپ هفتم با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸هزار تومان در فروشگاه‌های کانون و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

پیش‌تر نیز ۴۷ هزار و ۵۰۰ نسخه از این کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.