یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری:

اجازه نمی‌دهیم گروه‌های نمایشی ضرر کنند

امیر مشهدی‌عباس

سینماپرس: مدیر مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم گروه‌هایی که نمایش‌هایشان به دلیل پیش‌گیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل شده است، ضرر کنند.

به گزارش سینماپرس، امیر مشهدی عباس درباره وضعیت اجرای گروه‌هایی که نمایش‌هایشان در اسفندماه به دلیل گسترش ویروس کرونا تعطیل شده است، به ایسنا گفت: احتمال دارد برخی از این گروه‌ها نتوانند بعد از عید به اجرای آثار خود ادامه دهند، زیرا برنامه‌ریزی آنان برای اجرا در اسفند امسال بوده و برای بعد از عید پروژه‌های دیگری دارند.

او ادامه داد: البته حق این گروه‌هاست که اجرای خود را به طور کامل انجام بدهند. بنابراین اگر خودشان تمایل داشته باشند، می‌توانند به اجرای آثار خود بعد از تعطیلات عید ادامه بدهند و اگر چنین امکانی نداشتند، مبلغ قرارداد آنان به طور کامل پرداخت خواهد شد و نمی‌گذاریم ضرر کنند.

این مدیر هنری افزود: قرار بود این اجراها تا ۲۳ اسفند ادامه داشته باشد و در مجموع حدود ۱۶ یا ۱۷ اجرای گروه‌ها منتفی شده است که مبلغ آن پرداخت خواهد شد.

مشهدی عباس اضافه کرد: تغییر برنامه برای ما دشوار خواهد بود، با این حال وضعیتی است که پیش آمده و همه ما برای جبران آن باید همکاری کنیم. بنابراین اگر گروهی بتواند بعد از عید به اجرای خود ادامه بدهد، مشکلی نخواهد داشت.

او درباره زمان آغاز به کار برنامه‌های کانون در سال آینده گفت: اگر همه چیز به روال عادی برگردد و سلامتی افراد تضمین شود، آمادگی داریم نیمه دوم فروردین‌ماه برنامه‌های نمایشی و سینمایی خود را آغاز ‌کنیم و پیش‌بینی ما این است که جدول برنامه‌های‌مان در سال آینده تغییراتی ناچیز داشته باشد. در هر حال هیچ گروهی حذف نخواهد شد و همه اجراها انجام می‌شود.

امیر مشهدی‌عباس خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این‌که اجرای نمایش‌ها تعطیل شده ولی کادر اداری کانون فعال است و برنامه‌ریزی‌های لازم را پیش می‌برد، هرچند همه گرفتاری کرونایی داریم.

سه نمایش «کلوچه دارچینی» به کارگردانی مریم کاظمی، «آرزوهای یک موش کور» کار وحید نفر و «هفت خوان کودکان» به کارگردانی حسین مزینانی در حال اجرا بود که اجرای هر سه نمایش متوقف شده است.

همچنین قرار بود نمایش «قصه حاجی فیروز و ننه سرما» کار جواد انصافی اسفندماه در این مرکز به صحنه برود که به دلیل پیش‌گیری از گسترش ویروس کرونا، این اجرا به فروردین‌ماه موکول شد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.