چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

با حضور مرتضی میرباقری رییس ستاد؛

تعامل رسانه ملی و وزارت صمت برای تنظیم و رونق بازار شب عید

سیدمرتضی میرباقری

سینماپرس: نشست مشترک رسانه ملی و وزارت صمت در راستای تنظیم و رونق بازار شب عید برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست ستاد رسانه ای رونق تولید رسانه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی وضعیت بازار اسفند ۹۸ با حضور حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر و مرتضی میرباقری رییس این ستاد و مدیران ارشد این وزارت خانه و رسانه ملی برگزار شد.

مرتضی میرباقری رئیس ستاد رسانه ای تولید رونق صداوسیما در این نشست گفت: رسانه ملی امسال هم همانند سال های گذشته و با توجه به انتخاب سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تاکید ایشان بر اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی کشور، برنامه های مختلفی را برای اطلاع رسانی شفاف در این خصوص در دستور کار خود قرار داد.

معاون سیما افزود: خوشبختانه امسال تمام حوزه های صداوسیما، استان ها و حتی شبکه های برون مرزی به طور جد به این مهم پرداختند و تلاش شد آنچه که مطمح نظر مقام معظم رهبری بود امسال به صورت مستمر مورد توجه قرار بگیرد و میان برنامه های فراوانی شاید هزاران بار از شبکه های ملی، استانی و صدای جمهوری اسلامی پخش شد و جشنواره ها و همایش هایی هم که در طول سال به این منظور تدارک دیده شده بود از رسانه ملی به نحو شایسته ای پوشش داده شد و کمتر روزی در طول سال ۱۳۹۸ داشتیم که بخش های خبری و غیرخبری ما به این مهم نپرداخته باشند.

وی با اشاره به جوسازی رسانه های معاند در خصوص کمبود کالاهای اساسی در بازار تصریح کرد: در هفته های پایانی سال که مردم به اقلامی که در این ایام مرسوم است نیاز دارند، بازار مشکلی برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم ندارد و همکاران ما در هفته های اخیر، اخبار مربوط به عرضه و تقاضا و وضعیت موجودی انبارها را دنبال کردند و تمام بخش های رسانه ملی تلاش می کنند به تدریج این اخبار را به مردم برسانند و ما به طور روزانه  و مستمر در این خصوص اطلاع رسانی می کنیم.

میرباقری همچنین تقویت فروش مجازی را در شرایط خاص این روزها به دلیل محدودیت تردد هموطنان در اماکن عمومی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و مراقبت های پزشکی اقدامی مناسب دانست که به کسب و کار و رونق تولید کمک شایانی خواهد کرد و از آمادگی این ستاد از پشتیبانی این اقدام خبر داد.

وی همچنین با اشاره به وجود یک تعامل رسانه ای بین صداوسیما و وزارت صمت گفت: امیدواریم این وضعیت استمرار داشته باشد و بتوانیم همواره با اطلاع رسانی مردم را از شرایط باثبات بازار کالاها باخبر سازیم.

 حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت نیز با تشکر ویژه از همکاری های صداوسیما با وزارت خانه صمت گفت: تجربه نشان داده است هر کجا که صداوسیما به میدان آمده، توانسته است اثرگذاری بسیار خوبی در جامعه داشته باشد و نقش رسانه بسیار مهم است به طوری که تمام ابزارهای مدیریتی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

مدرس خیابانی افزود: در این روزهای اخیر که موضوع شیوع ویروس کرونا نگرانی هایی را برای مردم به وجود آورده بود و برخی برای تهیه کالاهای اساسی و اقلام خوراکی دچار نگرانی هایی شده بودند و فضاسازی رسانه های خارجی و برخی شبکه های مجازی هم به این اوضاع دامن زد با ورود صداوسیما به میدان و پخش تصاویر واقعی از شرایط بازار به مردم، این نگرانی ها برطرف شد و آرامش به جامعه بازگشت.

وی در پایان با اشاره به نزدیک بودن ایام عید نوروز تاکید کرد: صداوسیما همیشه در کنار ستاد تنظیم بازار شب عید حضور داشته و این برای ما خیلی مهم است چرا که صداوسیما با نشان دادن انبارها و فروشگاه های مملو از جنس و کالا این اطمینان خاطر را به مردم می دهند چرا که مرجعیت رسانه ملی برای مردم ثابت شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.