چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

محمد رحمانیان:

بازگشت «روزهای رادیو» منوط به حضور مخاطب است

محمد رحمانیان

سینماپرس: محمد رحمانیان عنوان کرد برای از سر گیری اجراهای تئاتری، لازم است اعتماد مخاطبان از نظر رعایت مسایل بهداشتی در تماشاخانه‌ها جلب شود.

به گزارش سینماپرس، محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با مهر درباره ادامه اجراهای نمایش «روزهای رادیو» که در حال حاضر به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده است، گفت: من و گروهم مشکلی برای ادامه اجراها در اوایل سال جدید نداریم، چون به دلیل اینکه با هرکدام از آن‌ها سال‌هاست همکاری دارم و می‌توانیم با هم به توافق برسیم اما مساله این است که در صورت اجرای نمایش آیا مخاطبان هم تمایلی برای حضور مجدد در تماشاخانه‌ها دارند یا خیر.

وی ادامه داد: اجرای نمایش «روزهای رادیو» به شرط برطرف شدن خطر شیوع ویروس کرونا و باز شدن پردیس تئاتر شهرزاد، منوط به حضور تماشاگران در سالن نیز هست. به عنوان مثال اگر این نمایش و آثار دیگر بخواهند از ۱۵ فروردین ماه اجرای خود را آغاز کنند اما هنوز مردم از ترس ابتلا به بیماری ترجیح دهند که به تئاترها نیایند، اجرای نمایش‌ها باز هم با مشکل روبرو می‌شود. مساله‌ای که باید مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد جلب اعتماد مردم برای حضور در سالن‌های تئاتر، سینما و کنسرت موسیقی است.

کارگردان «مانیفست چو» با تاکید بر لزوم ایمن‌سازی مراکز فرهنگی و هنری برای حضور مردم بیان کرد: بعد از کنترل بیماری باید همه چیز به روال عادی بازگردد و مراکز فرهنگی و هنری و اصلا کل شهر برای رفت و آمد مردم ایمن شود و به آن‌ها اطمینان داده شود که تمام مسایل بهداشتی برای حضور آن‌ها در مراکز فرهنگی و هنری رعایت شده است.

رحمانیان در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: اگر تماشاخانه‌ها باز شوند و نمایش‌ها اجراهایشان را از سر بگیرند اما مخاطبی وجود نداشته باشد، به معنای این است که نتوانستیم اعتماد عمومی را جلب کنیم و دوباره سالن‌ها و گروه‌های تئاتری متضرر خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.