چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

نامه اعتراضی داریوش ارجمند به تغییر در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت؛

«عباس عظیمی» تاوان مخالفتش با طرح ادغام را می‌دهد

داریوش ارجمند در نشست سریال راز و نیاز به کارگردانی فلورا سام

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت کشورمان معتقد است که مدیرعامل برکنار شده موسسه هنرمندان پیشکسوت، تاوان مخالفتش با طرح ادغام را می‌دهد.

عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، روز گذشته حکم پایان مأموریتش در این مؤسسه را تحویل گرفت و از این پس دیگر مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت نخواهد بود. عظیمی هفت سال مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بود. اکنون و پس از برکناریِ عظیمی، داریوش ارجمند دست به قلم شده است تا درباره حضور هفت ساله عباس عظیمی در این مؤسسه و البته برکناریش بنویسد.

در ادامه متن یادداشت داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر را می‌خوانید. این یادداشت به طور اختصاصی در اختیار تسنیم قرار گرفته است:

 از خبر برکناری آقای سید عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به عنوان مدیری خادم واقعاً متأسف شدم.

این دموکراسی که از آن دم می‌زنید این بود!؟ آن هم در کشور جمهوری اسلامی ایران؟ آیا شنونده‌ای هست؟ من از هیچ شخص و مقامی باک ندارم که برای دفاع از حقوق هنرمندان پیشکسوت فریاد بزنم.

مگر این آقای عظیمی به عنوان مدیر چه کرده بود؟ اختلاس؟ دزدی؟ مگر جز خدمت از او چه دیدیم؟ کار شما عین ترور بود! کدام مدیر فرهنگی را اینگونه خادم، جهادی و انقلابی یافتید که همه از جان و دل او را دوست داشته باشند؟

او یک مؤسسه را فقط با یک کاغذ و با مخالفت‌های رنگ و لعابدار بدون هیچ (به معنای واقعی)  تحویل گرفت و امروز برای رونق و پیشرفت و پول‌های این مؤسسه نقشه کشیده می‌شود!؟

من از صفر تا صد در کنار او بودم، همه بودیم، یاری‌اش کردیم، امروز این مؤسسه برای نظام جمهوری اسلامی در حوزه داخلی و خارجی کسب آبرو کرده! البته اگر بفهمید!

روزی به وزیر وقت گفتم که یک چادر از هلال احمر بگیرید و برای دفتر مؤسسه هنرمندان در یکی از پارک‌های تهران نصب کنید تا دلمان خوش باشد که یک دفتر داریم!

امروز ساختمان داریم، استودیو موسیقی، استودیو سینمایی، گالری، سالن اجتماعات، سالن جلسات و از همه مهمتر اعتبار و مقبولیتی که عملاً موجب افتخار است.

 در این اوضاع و احوال خراب اقتصادی! به مدیری که  مؤسسه‌ای بدون بدهی و معضلات جاری را با تدبیر اداره می‌کند، اینگونه جایزه می‌دهند؟  

اگر این مدیر جزء افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباشد! که فاتحه‌ی حوزه‌ی فرهنگ را باید خواند!  شاید دوستان خود را به خواب زده‌اند!
وظایف هیأت امنا و هیأت مدیره‌ی مؤسسه چیست؟
شما در قبال نظر جمعی هنرمندان پیشکسوت پاسخگو هستید یا ...؟

این سید اولاد پیغمبر فخر حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان پیشکسوت است، مانند یک فرزند مهربان، او که در حرمت کردن کم نگذاشت و نمونه‌ای از یک مدیر خلاق، با وجدان، سالم و مردمدار و نجیب است و می‌تواند الگو باشد!  

 امروز باید به خاطر این دستاوردها و کسب رضایت بیش از ۹۰۰ هنرمند طراز اول کشور از دست رئیس جمهور به او نشان  خدمت می‌دادند، ولی بالعکس با نمک‌نشناسی بدخواهان او را از خدمتگزاری کنار می‌گذارند!!
مارا چه می‌شود؟ اینگونه می‌خواهید این مملکت را از مشکلات نجات دهید؟ با حذف مدیران لایق؟

من یک سرباز پیر فرهنگی این سرزمینم و مثل الگوی خودم سردار قاسم سلیمانی نه از محاصره، نه از گلوله، نه از بیکاری هراسی ندارم و خدمتگزار فرهنگ این سرزمین بوده و هستم و خواهان پاسخگویی یک مسئول دلسوز!

البته تنها هم نخواهم بود!

سرباز پیر عرصه فرهنگ 
داریوش ارجمند
۱۳ اسفند ۹۸

نظرات

  • محمدرضاقدم ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۲۰:۱۳
    0 0
    روزی که خانه سینما را بستند اهالی سینما هم یک چادر می خواستند که زیرش جمع شوند ان هم نبود حالا مدیری 7 سال خدمت کرده با رفتنش مصیبت نازل شده ایا مدیران باقی هستند یا در دوره ای فعالیتشان به پایان می رسد؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.