شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

حمید خرمی:

اولویت رسانه باید مهار تبعات ذهنی شیوع کرونا و تکثیر کاذب آن در جامعه باشد

ویروس کرونا

سینماپرس: حمید خرمی، کارشناس فرهنگ و رسانه، با اشاره به شرایط کرونایی کشور گفت: هالیوود و سیستم رسانه غرب هم فیلم‌های زیادی درباره ویروس‌ها ساخته‌اند که عمدتاً نگاه آخرالزمانی و منجی به آن دارند و به‌نوعی می‌خواهند نسل بشر را از بین ببرند تا خودشان حکومت کنند.

به گزارش سینماپرس، حمید خرمی، کارشناس فرهنگ و رسانه در سخنرانی خود با اشاره به خمودی رسانه‌ها در موقعیت‌های حساسی همچون شرایط حاضر که تب شیوع ویروسی با عنوان کرونا در جامعه بالا رفته است، گفت: ویروس کرونا را در لابراتوارها به وجود می‌آورند تا به‌صورت سیستمی، اقتصاد و اقتدار جهان و خصوصاً آسیا را فلج کنند تا به تنازع بقا بیفتد، همان مدلی که در چین از این ویروس رونمایی شد تا این قطب اقتصادی آسیا، عقب‌تر از آمریکا بیفتد.

ویروس کرونا جز فجایع طبیعی است اما برخلاف بلایای دیگر، سرعت انتشارش کمتر است اما آن چیزی که مهم است، مهار تبعات ذهنی این شیوع و تکثیر کاذب آن در جامعه و پیامدهای تمدنی آن است که متأسفانه رسانه‌های ایران و خصوصا سینما به آن توجهی ندارند.

هالیوود و رسانهٔ غرب هم فیلم‌های زیادی درباره ویروس‌ها ساخته‌اند که عمدتاً نگاه آخرالزمانی و منجی به آن دارند و به‌نوعی می‌خواهند نسل بشر را از بین ببرند تا خودشان حکومت کنند.

راه مقابله و تقویت در برابر هجمه‌های رسانه‌ای غرب ضد ایران و آسیا را با مثالی از سریال کره‌ای «نسل خورشید» این‌گونه تشریح کرد که پزشکان و نظامیان، دو رکن استراتژیک هر کشوری هستند که اگر هرکدام ضربه بخورند، کشور فلج می‌شود و اگر کنار هم باشند کشور محکم می‌شود.

این نکته استراتژیک و تمدنی را کشور کره، در سریال «نسل خورشید» (Descendants of the Sun) مطرح کرده است یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سال 2016 کره جنوبی است. در این سریال نشان می‌دهد که یک مزدور نظامی، ویروسی را به نظامی‌های کره‌ای انتقال می‌دهد. آن‌ها یعنی نظامی و پزشک کنار هم قرار می‌گیرند تا این بیماری را حل کرده و دشمن و خائن را مهار کنند.

این سریال می‌گوید آینده از آنِ ‌کسی است که علم پزشکی و نظامی را باهم داشته باشند، زیرا این دو علم، دو عنصر فوق‌العاده استراتژیک هستند که بسیاری از علوم و فنون دیگر را در ذیل خود دارند. درواقع اگر نسل و کشوری خود را در این دو زمینه قوی کنند، آینده مال آن‌هاست.


این کارشناس با اشاره به حدیث «العلم سلطان» گفت: در قضایای کرونا سپاه پاسداران اعلام کرده است که درمان قطعی این ویروس را یافته است، و این نشان می‌دهد که این نهاد نظامی، نیروی پزشکی هم دارد و این نکتهٔ بسیار حائز اهمیت است. درواقع نشان می‌دهد که ترکیب و تلفیق پزشک و نظامی، ترکیب میمون و مبارکی است و جمهوری اسلامی توانسته است به قله‌های علم دست بیابد، دقیقاً همان مطالبه‌ای که رهبر انقلاب در منشور گام دوم انقلاب بیان فرمودند. قوی شدن ایران در علم، راه مبارزه با دشمن است. اما ما امروز متاسفانه هیچ تصویر درستی از جهاد علمی و نهضت نرم‌افزاری و.. در سینمای اجتماعی ایران نمی‌بینیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.