جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

«فرمول‌یک» نوروزی شد؛

چرا اصرار دارند تلویزیون را تعطیل کنند؟

فرمول یک

سینماپرس: تلویزیون در حالی با توجه جدی به هشدارها و توصیه‌های وزارت بهداشت به راه خودش ادامه می‌دهد که مسابقه "ایران"، "دستپخت" و "فرمول‌یک" را به‌طور ویژه روی آنتن دارد.

به گزارش سینماپرس، مسابقه "ایران" سومین قسمت خودش را پشت‌سر گذاشت؛ مسابقه‌ای که به‌شکل جدیدی درباره فرهنگ، هنر، ‌ تاریخ، جغرافیا، ورزش، گردشگری، ادبیات، مشاهیر، سینما و تلویزیون ایران است. در مرحله اول حدود ۵ هزار سؤال ارائه می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند بعد از دانلود اپلیکیشن سؤال‌ها را مشاهده کنند. نکته جالب اینکه پاسخ تمامی سؤالات در این اپلیکیشن وجود دارد و علاقه‌مندان باید به‌مانند امتحان، سؤالات را مطالعه و سپس در مسابقه شرکت کنند.

شرایط شرکت در مسابقه نیز به این شکل است که افراد ضمن تشکیل گروه پنج‌نفره‌ای، فردی را به‌عنوان سرگروه مشخص می‌کنند. پس از اعلام آمادگی گروه، تمامی اعضا می‌توانند وارد قسمت «آزمون» مسابقه شوند و در آزمون چهارگزینه‌ای شرکت کنند. گروه باید امتیاز خود را در هفته در چهار گروه اول برسانند تا شرایط شرکت در مسابقه را پیدا کنند. لازم به یادآوری است که تمامی این مراحل از جمله دانلود اپلیکیشن و شرکت در آزمون کاملاً رایگان است و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای علاقه‌مندان نخواهد داشت.

شرکت در این مسابقه محدودیتی ندارد و اگر گروهی نتوانند امتیازات لازم را کسب کنند می‌توانند در هفته‌های بعد دوباره به مطالعه بپردازند و آزمون دهند تا امتیاز گروه را بالا ببرند و در مسابقه حضور داشته باشند.

برای ایجاد گروه، شرکت در آزمون و سپس حضور در استودیوی مسابقه هیچ محدودیتی وجود ندارد. اعضای خانواده و فامیل با هر سن و هر نسبتی می‌توانند با یکدیگر همگروه شوند و با گروه مقابل به رقابت بپردازند. علاوه بر اعضای خانواده و فامیل، دوستان نیز در دو گروه آقایان و خانم‌ها می‌توانند در مسابقه شرکت کنند. دو گروه شرکت‌کننده که امتیاز بالاتری در اپلیکیشن کسب کرده‌اند وارد مسابقه می‌شوند. یک نفر به‌عنوان سرگروه و چهار نفر دیگر اعضای گروهند که در هر مرحله اعضا یک به یک باید رقیب را شکست بدهند تا بتوانند در مسابقه باقی بمانند و در نهایت بتوانند جایزه بزرگ مسابقه را از آن گروه خود کنند.

پیش از این مجید زین‌العابدین مدیر شبکه ۱ سیما در گفت‌وگویی با سنیم درباره توجه به ایران، میراث فرهنگی و گردشگری، به معرفی مناطق دیدنی چه در عرصه سریال‌سازی و چه برنامه‌سازی پرداخت و گفت:   چشم‌انداز روشنی را پیش‌ِرو داریم؛ طبیعتاً برای تولید برنامه به این چشم‌انداز می‌اندیشیم و برای تحقق این شعار مهم، رویکردها و رویه‌هایی ترسیم شده‌اند. مسابقه "ایران" هم در این راستا طراحی شده که نخستین مسابقه‌ای است که همه سؤالاتش شرکت‌کننده را ملزم می‌کند ایران را با تمام ابعاد و زوایایش بشناسد؛ زیرا باید به پرسش‌هایی پاسخ بدهد که درباره ایران است.

هاشم رضایت تهیه‌کننده این مسابقه تلویزیونی اعلام کرده است که نمونه مشابه مسابقه پیش از این در اروپا تولید و پخش شده است و حالا برای اولین‌بار در کشورمان این مسابقه با تجهیزاتی منحصربه‌فرد و پیشرفته به‌صورت کاملاً ایرانیزه‌شده و با سؤالاتی مختص به کشورمان ایران در دست تولید قرار گرفت.  اجرای این مسابقه نیز پس از کش‌وقوس‌های زیاد، به‌عهده سام درخشانی قرار گرفت.

فضل‌الله شریعت‌پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه اول سیما در گفت‌وگویی با تسنیم، گفت:  این مسابقه با شعار «ایران را با «ایران» بشناسید»   تا اواخر اسفندماه به‌صورت دو روز در هفته (چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها) و در ایام نوروز ۱۳۹۹ به‌صورت هرشبی روی آنتن می‌رود.

او درباره حضور تماشاگر در برنامه، گفت: برنامه براساس تماشاگر جلو نمی‌رود و نظر ما و تهیه‌کننده این بود تعدادی تماشاگر داشته باشد. به‌دلیل شیوع این بیماری (کووید۱۹)، تهیه‌کننده را مقید کردیم که تماشاگر نیاورد. من فکر می‌کنم در ایام نوروز شاید مقدار محدودی تماشاگر استفاده شود. الآن چند روزی است درگیر ضبط نوروزی شدیم؛ کل تماشاگران ما به ۴۰ نفر هم نمی‌رسند. زیاد در کادر تصویر مسابقه "ایران" تماشاگر دیده نمی‌شود.

شریعت‌پناهی تأکید کرد: پزشک در برنامه مستقر است و آتش‌نشانی هم برای ضدعفونی با ما همکاری دارد؛ تمام نکات مربوط را رعایت می‌کنیم تا برنامه بدون هیچ مشکلی ساخته شود و روی آنتن برود.

وی در خصوص برنامه "دستپخت" تأکید کرد: ۱۵ عیدانه "دستپخت" فیلمبرداری شد و ویژه‌برنامه‌ای هم برای ولادت امام زمان(عج) خواهیم داشت که از روز اول فروردین روی آنتن می‌رود.

مدیر گروه اجتماعی شبکه اول سیما درباره نوروزی شدن برنامه "فرمول‌یک" گفت: برنامه "فرمول‌یک" از شنبه روی آنتن می‌رود که ویژه سال تحویل شبکه اول سیما است. آیتم‌ها و گفت‌وگوهای جذاب و شادی را درنظر گرفته‌ایم که با هنرمندان، ورزشکاران و خوانندگان اجرا خواهد شد. کنار این افراد از کسانی دعوت کردیم که در این ایام شیوع ویروس کرونا بسیار زحمت می‌کشند، کادر پزشکی و درمانی‌اند.

وی اشاره کرد: درست است که معرفی چهره‌های مردمی به تعویق افتاده است اما کسانی که در این ایام به میدان آمده‌اند؛ ماسک و ضدعفونی رایگان به مردم می‌دهند حتی‌الامکان تهرانی‌اند، آنها را نیز به برنامه دعوت کرده‌ایم، علاوه بر این ویژه برنامه سال تحویل، برنامه "فرمول‌یک" تولیدی برای ایام نوروز هر شب روی آنتن خواهد رفت.

شریعت‌پناهی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی دنبال تعطیل شدن برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی‌اند، خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد با توجه به تعطیلی بسیاری از مراکز و نهادها، تنها جایی که می‌تواند مردم را آگاه و سرگرم کند، تلویزیون است. آنهایی که در این میان دنبال تعطیلی یا توقف برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی‌اند، می‌خواهند مخاطب را به جاهای دیگری سوق دهند که کار اشتباهی است. سازمان صداوسیما با رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت نیروهایش، به ساخت برنامه و سریال ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: مردم به برنامه‌ها و سریال‌ها خصوصاً در ایام نوروز نیازمندند؛   برنامه‌های جذابی مثل "دورهمی" و "عصر جدید" باید کار شود و البته می‌تواند تماشاگر و شرکت‌کننده را با شرایط ویژه‌ای بیاورند و فاصله‌های ایمنی رعایت شود. به‌نظر من تلویزیون در تمام بحران‌ها پابه‌کار بوده است و باید مردم را آگاه و سرگرم کند، با تمام قوت به کار خودش ادامه می‌دهد و آنتن نوروزی پربار و تأثیرگذاری خواهد داشت. مردم این روزها بیشتر تلویزیون نگاه می‌کنند و قاعدتاً باید به‌سراغ سفرها و ترددهای غیرضرور نروند.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.