شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

علیرغم اعلام محدودیت در فرانسه؛

اطلاعیه جدید جشنواره کن: هنوز امیدواریم

جشنواره کن

سینماپرس: با اعلام محدودیت جدید دولت فرانسه و کاهش تعداد مردم در یک مکان، جشنواره کن اعلام کرد هنوز به برگزاری امسال امیدوار است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جشنواره کن پس از اقدام جدید دولت فرانسه مبنی بر محدود کردن تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر، بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: آخرین محدویت تعیین شده از سوی دولت هر چند معلوم نیست تا کی به درازا بکشد، اما ما هنوز امیدواریم در آوریل به پایان برسد و تا آن زمان خواهیم دانست که آیا برنامه‌ها را برای ماه می پیش ببریم یا خیر.

سخنگوی کن افزود: ما با شهردار کن و شواری ملی فیلم همکاری می کنیم تا این جشنواره شکل بگیرد و این کار در بهترین شرایط ممکن انجام شود.

تیری فرمو مدیر جشنواره کن نیز در مصاحبه‌ای که روز پنج‌شنبه با روزنامه لوموند انجام داد گفت او و تیمش به کار آماده سازی فستیوال ادامه می‌دهند و امیدوارند که این همه‌گیری جهانی تا نیمه ماه می برطرف شود.

وی افزود: ما یک سنت داریم و آن این است که جشنواره فیلم کن اولین نشانه شروع تابستان است. برای خوش‌بین بودن و حفظ روحیه مبارزه‌جویانه‌مان باید بگوییم که جشنواره فیلم کن امسال اولین رویداد جهانی خواهد بود که دوباره زندگی را جشن می گیرد.

هنوز چند ساعتی از انتشار این مصاحبه نگذشته بود که امانوئل مکرون اعلام کرد مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و کالج‌ها در سراسر کشور از ۱۶ مارس (دوشنبه) تا مدت نامعلومی تعطیل خواهند بود.

پس از آن هم وزیر کشور اعلام کرد گردآمدن بیش از ۱۰۰ نفر در یک مکان از روز جمعه ممنوع است. هنوز معلوم نیست تا چه زمانی این ممنوعیت ادامه خواهد داشت.

پیش از این چندین رویداد مهم در فرانسه لغو شده است که دولت یا مقامات منطقه‌ای نقشی در آن نداشته‌اند و به صلاحدید سازمان‌دهندگان، برگزاری آنها متوقف شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.