شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

پیشنهاد یک کارگردان تئاتر:

وزارت ارشاد بیمه بهار ۹۹ هنرمندان را پرداخت کند

سر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی*

سینماپرس: سروش طاهری، کارگردان و بازیگر تئاتر عنوان کرد: یکی از کارهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند برای حمایت هنرمندان انجام دهد ، پرداخت حق بیمه فصل بهار ۹۹ هنرمندان است.

به گزارش سینماپرس، سروش طاهری، کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت وگو با فارس عنوان کرد: ماجرای کرونا و لغو اجراها سیستم زندگی هنری را من را دچار اختلال شدید کرده است فکر میکنم این اتفاق برای همه هنرمندان رخ داده است، من برای سال آینده قرارداد بازی در چهار نمایش را بسته بودم که تا خرداد ماه اجرا بروم و الان بلاتکلیف شده اند.

وی در ادامه افزود: یکی از این کارها به کارگردانی علی ژکان که قرار بود در ایرانشهر اجرا برود، دوم اثری به کارگردانی مانلی حسین پور اجرا در تئاتر شهر، سوم نمایش بازرس آقای محمدی در تئاتر شهر و چهارم کار آقای شهرام مسعودی در سالن نوفل لوشاتو بودند. همچنین اسفند ماه در حال اجرای دو نمایش دیگر از عباس عبدالله زاده در سالن نوفل لوشاتو و سه شنبه های لعنتی خاتمی در تئاتر شهر هم بودم که هر دو هم تهیه کننده خصوصی هم داشت و با ضرر و زیان بالا فعلا متوقف شده است و همه نمی دانند چه کنند.

طاهری افزود: کار آقای عبدالله زاده با چهل بازیگر تهیه کننده اش متضرر شده و دو قسط ما هم پرداخت شد و برای قسط سوم دیگر اجراها قطع شده است ما اگر پانزده اجرای دیگر می رفتیم پولمان را تکمیل می گرفتیم. من سروش طاهری دانشجوی دکترای پژوهش هنر و برنده ۴۶ جایزه بازیگری و مدرس دانشگاه تقریبا الان دچار مشکلات  مالی زیادی شدم که امیدوارم بخشی از آن حمایت شود.

این کارگردان تئاتر که مدرس دانشگاه هم هست، گفت: من در سه دانشگاه آزاد، علمی کاربردی واحد سروش و علمی کاربردی واحد ۴۸ در ترم گذشته تدریس داشتم که فقط از بین اینها واحد ۴۸ پول ما را داده است. از مهر و آبان ماه هم با چند کارگردان قرار داد داشتم که آنها هم منتظر پرداختی های مرکز هنرهای نمایشی هنوز هستند و یک ریال هم دریافت نکردیم.

طاهری همچنین توضیح داد: من نزدیک به یک ماه است که در شمال کشور منزل پدر و مادر همسرم هستم و یک ریال در حساب بانکی من پول نیست. من فکر میکنم وزارت اشاد پولی قرار نیست به هنرمندان بدهد اما باید در این شرایط از هنرمندان اسفند و فروردین ماه حمایت کنند

وی درباره برنامه های سال آتی اش گفت: اولین کاری که قرار بود در سال جدید به صحنه ببریم، کار شهرام مسعودی در سالن قشقایی تئاتر شهر است که از هفتم فروردین ماه قرار بود به صحنه برویم ولی قطعا کنسل می شود و به نظرم همه اجراها در فروردین با این وضعیت لغو خواهد شد.

طاهری با اشاره به پیش بینی اش از تعطیلی دانشگاه ها هم در فروردین و اردیبهشت سال آتی گفت: این یعنی من تا آخر اردیبهشت سال آتی هیچ درآمدی نخواهم داشت و نه فقط من خیلی ها مثل من هستند. حال تکلیف بیمه هنرمندان ما چه می شود؟ یکی از پیشنهادات این است که ارشاد سه ماه اول سال بیمه هنرمندان را لااقل پرداخت کند.

وی با اشاره به انفعال خانه تئاتر در شرایط کنونی گفت: البته آنها هم تقصیر ندارند چرا که حتی تبدیل به یک NGO هم نشدند. من زمانی عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر بودم امابه خاطر خیلی بی قانونی ها و رفتارهای نادرست و قائم به فرد بودن، استعفا کردم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.