یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

ابرقهرمانان هالیوود در وحشت کرونا؛

ویترین پروپاگاندای امپریالیسم آمریکا درهم می‌شکند

کاپیتان امریکا*

شیوع ویروس منحوس کرونا با همه بدی‌هایش٬ جنبه مثبتی داشت که تمام هالیوود و ابرقهرمانان به اصطلاح شکست‌ناپذیرش را تار و مار کرد تا جهان بداند آمریکا و سوپرمن‌هایش بسیار آسیب‌پذیرتر از تبلیغات یانکی‌هایند.

به گزارش سینماپرس، گزارش‌ها از تعطیلی گسترده در کمپانی‌ها و استودیوهای هالیوود حکایت دارد. بخش اعظمی از سالن‌های سینماها تعطیل شده‌اند و روند تولید بسیاری از فیلم‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.  

شیوع ویروس منحوس کرونا با تمام بدی‌ها جنبه مثبتی داشت که تمام هالیوود و ابرقهرمانان به اصطلاح شکست‌ناپذیرش را تار و مار کرد تا جهان بداند آمریکا و سوپرمن هایش بسیار آسیب‌پذیرتر از تبلیغات یانکی‌هایند.

پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی  ویروس کرونا را در دسته واگیر جهانی اعلام کرد٬ ۱۰ها فستیوال و فیلم عمده٬ رویدادها و برنامه‌های ورزشی یا به تعویق افتادند یا لغو شدند.

از فیلم جدید جیمز باند با عنوان «وقت مردن نیست» تا نهمین فیلم از مجموعه «سریع و خشمگین» و «مولان» محصول دیزنی با بودجه ساخت ۲۰۰ میلیون دلاری٬ بسیاری از اکران فیلم‌های هالیوودی از وحشت عواقب اقتصادی و کمتر انسانی کرونا به تعویق افتاده‌اند. «کمتر انسانی» ازاین جهت که هالیوود فرزند ناخلف صهیونیسم و امپریالیسم به ماکیاولیستی‌ترین شکل ممکن همواره به غایت اصلی که همان تبلیغ٬ بزرگنمایی و درآمدزایی به هر قیمتی است، می‌اندیشد.

فضای حاکم بر آمریکایی که همواره در فیلم‌های هالیوود شکست‌ناپذیر نمایش داده می‌شود٬ این روزها به گونه‌ای است که خبرنگار نیویورک تایمز هنوز هیچ‌نشده از نبود اقلامی چون ضدعفونی‌کننده دست خبر می‌دهد. او در  رشته‌توییتی می‌نویسد: مت کالوین (از سایت آمازون) ۱۷ هزار و ۷۰۰ بطری محلول ضدعفونی احتکار کرده است. او تمام مغازه‌های تنسی را به امید سود چند برابری خالی کرده و سایت آمازون فهرست قیمت‌هایش را برای به‌روز کردن و بالا بردن قیمت‌ها حذف کرده است. آمازون بهای چهار رول دستمال توالت را به قیمت ۷۲ دلار و ۴۳ سنت (یک میلیون و ۸۰ هزار تومان) افزایش داده است در صورتی که تا هفته گذشته همین محصول قیمتی بین ۵ تا ۱۰ دلار داشت.

تولید برنامه‌های عمده تلویزیونی همچون «ریوردیل» «سرباز زمستان» «بازمانده» و «مسابقه جذاب» نیز به‌خاطر هراس از ارتباط برخی کارکنان با فردی مبتلا به کرونا٬ تا اطلاع ثانوی لغو شده‌اند.

فستیوال فیلم لس آنجلس٬ مرکز هنری پالی٬ بیست و دومین فستیوال سالانه فیلم راجر ابرت٬ ویاکان سی بی اس٬ وارنر مدیا٬ فاکس دیسکاوری٬ ان بی سی یونیورسال٬ فستیوال فیلم ترایبکا نیویورک٬ هفته اکران کانادا٬ واندر کان٬ سینما کان٬ فستیوال فیلم میامی٬ فستیوال فیلم‌های کلاسیک تی ام سی٬ نشست بین‌المللی سینماتوگرافی٬ بازار فیلم هنگ‌کنگ٬ بازار فرانی تی وی در جشنواره کن٬ کنفرانس جهانی فیس بوک٬ مهم‌ترین رویداد سالانه گوگل٬ فستیوال جنوب از جنوب غربی٬ شبکه‌های ای پلای ایی و ای ام سی٬ رپیداد اهدای جوایز دستاورد هنری انستیتو فیلم آمریکا٬ رویداد تی ای دی ۲۰۲۰ ٬ فستیوال بین‌المللی فیلم پراگ٬ نشست شرکای اسنپ شات٬ رویداد فرش قرمز کیبی٬ روزداد درگ کان رو پل لس آنجلس٬ لکیپوی سرگرمی های الکترونیک٬ بازاریابی سالانه برند کست یوتیوب٬ کنفرانس سالانه اتحادیه ملی رسانه های صوتی تصویری و توقف تمام نمایش‌های برادوی تنها بخشی از تعطیلی‌های رویدادها و فعالیت‌های هالیوود در آمریکا و جهان است.

تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون اولین سلبریتی‌های هالیوودی بودند که به ویروس کرونا مبتلا شدند. هالیوود این روزها حال خوشی ندارد و کارشناسان خسارت مالی ۲۰ میلیارد دلاری را که در پی آن موجب ورشکستگی بسیاری از استودیوها٬ کمپانی‌های تولید٬ توزیع و اکران فیلم می‌شود را پیش‌بینی کرده‌اند.  

نت فلیکس نه تنها کارکنانش را به دورکاری فرستاده بلکه بسیاری از ساختمان‌هایش را به دلیل وجود موارد بالقوه ویروس کرونا بسته است.

کمپانی اپل ۵۰۰ فروشگاه خود را تعطیل کرده است. تولید «بتمن» متوقف شده و یونیورسال تولید فیلم هایی از جمله «دنیای ژوراسیک» را به تعویق انداخته است.

بحرانی که ابتدا با شیوع کرونا در چین، افت بازار هالیوود در سینماهای این کشور را به همراه داشت٬ ورشکستگی بسیاری از استودیوها را قطعی کرده است. وحشت و  استیصال با سرعت بیشتری نسبت به ویروس کرونا به هالیوود رسیده است.

بزرگترین و سریع‌ترین تأثیر این ویروس بر صنعت فیلم، سینما و به طور کلی سرگرمی را می‌توان در چین مشاهده کرد، از روز ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) تمام سالن‌های سینما تعطیل شده‌اند. درمیان فیلم‌های آمریکایی که اکران آنها در چین به تعویق افتاده است می‌توان به فیلم‌های دولیتل، سونیک خارپشت، ۱۹۱۷، داستان ازدواج، خرگوش جوجو و زنان کوچک اشاره کرد. فیلم‌هایی که با بودجه کلان ساخته شده‌اند مثل «مولان» دیزنی که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شده است، فیلم جدید جیمزباند تحت عنوان «وقت مردن نیست» نیز با تعویق بسیار طولانی مواجهند. چین بیش از ۷۰ هزار سالن سینما دارد که فروش آنها در سال گذشته میلادی بیش از ۹ میلیارد دلار بوده است که این میزان حدود ۲۰ درصد از فروش بلیط جهانی را دربر می‌گیرد، اختلال در این منطقه ضربه سختی به هالیوود وارد می‌کند.

این گزارشات نشان از بحرانی آینده‌دار و خسارتی بسیار کلان در هالیوودی دارد که همواره آمریکا را شکست‌ناپذیر و پیروز همه میدان‌ها نشان می‌دهد. حال باید منتظر ماند که آیا ابرقهرمانان رویین‌تن هالیوودی در پشت صحنه و در آوردگاه کرونای ۲۰۰ نانو متری نیز پیروز میدان خواهند بود؟

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.