یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

گفت و گو با ابوالقاسم طالبی در پرس تی وی؛

«یتیم خانه ایران» موضوع این هفته «راز»

یتیم خانه ایران

سینماپرس: فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» در برنامه این هفته «راز» (Secret) در شبکه پرس تی وی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سینماپرس، در این برنامه ضمن گفت و گو با ابوالقاسم طالبی نویسنده و کارگردان فیلم «یتیم خانه ایران» بخش هایی از این فیلم به نمایش درآمده و روند تولید آن مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

این فیلم به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان محصول سال ۱۳۹۳ است و داستان آن به آغاز جنگ جهانی اول بازمی گردد. در این زمان که تمامی کشورهای جهان درگیر جنگ ناخواسته و بی‌رحمانه‌ای بودند، ایران اعلام بی‌طرفی می‌کند و از سال ۱۲۹۵ به مدت سه سال کشور دچار کمبود مواد غذایی می‌شود که به قحطی بزرگ معروف است. در این اثنا شخصی به نام حاج ابوالفضل، یتیم‌خانه‌ای دایر می‌کند که بچه‌های بی‌سرپرست را در آنجا نگهداری می‌کنند.

او فرزندی دارد به نام محمدجواد که پس از مرگ پدر اداره یتیم‌خانه را بر عهده می‌گیرد و پرچم‌دار مبارزه با نیروهای بیگانه می‌شود.

«یتیم خانه ایران» با نقش آفرینی علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی، برایان طرفه، قطب الدین صادقی، آهو خردمند، جان اتول، داریوش اسدزاده و صالح میرزاآقایی داستان تعقیب و گریز محمدجواد و یک مرد انگلیسی که یکی از فرماندهان ارتش دنسترویل در ایران است را روایت می کند.
«راز» به تهیه کنندگی حسن توکلی و با اجرای نادر طالب زاده، دوشنبه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۴ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت ۲۳:۰۰، سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰ و ۱۹:۰۰، چهارشنبه ساعت ۰۳:۰۰، ۰۸:۰۰ و ۱۶:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.