سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

در شرایط کرونایی «آشنا» می‌رود «سلگی» می‌آید؛

صندلی‌هایی که در وزارت ارشاد دست به دست می‌شوند

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: به زودی با حکم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد سلگی به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی می‌آید و قادر آشنا به هنرهای نمایشی می‌رود.

به گزارش سینماپرس، هشتم آبان ماه ۱۳۹۷ بود که  «قادر آشنا» با رأی اعضای هیأت‌ امنای موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره این موسسه انتخاب شد. او پیش از این به‌ عنوان سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران منصوب‌ شده بود.  

او در کارنامه خود ریاست موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر، مدیرکلی هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و البرز را دارد.

اما او قرار است مجددا به عنوان «مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» ادامه فعالیت دهد؛ چرا که روز ۲۴ اسفندماه «شهرام کرمی از مدیریت تئاتر کشور خداحافظی کرد.»

نکته حائز اهمیت اینجاست که محمد سلگی ۱۷ دی‌ماه ۹۶ با معارفه محمدجواد مرادی‌نیا، اداره کتاب را به او سپرد و خود به «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات» رفت.

قادر آشنا مدیرعامل فعلی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: روز گذشته در این راستا با سیدعباس صالحی وزیر ارشاد گفت‌وگویی داشتیم. این بحث از جانب ایشان مطرح شد.

وی اضافه کرد: بنده تکلیف‌گرا بوده و هستم و هرجا که حس کنم کاری از دست من بر می‌آید «نه» نمی‌گویم. این بحث مطرح شده است.

 

در کارنامه سلگی ریاست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده می‌شود. او اردیبهشت سال ۱۳۹۴ از سوی علی جنتی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در دوران معاونت فرهنگی سیدعباس صالحی به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده بود.

نکته مهم برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، چرا که قادر آشنا و موسسه او یکی از پایه‌های برگزاری این نمایشگاه هستند. حالا با این جابه‌جایی اگر قرار باشد نمایشگاه کتاب در خردادماه برگزار شود باید دید سلگی چه برنامه‌ای خواهد داشت.

این تنها بُعد مهم ماجرا نیست. موضوع دیگر، ادغام موسسات زیر مجموعه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بنابراین موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی هم با بنیاد شعر و ادبیات داستانی و موسسه خانه کتاب ادغام خواهد شد تا یکی به عنوان مدیرعامل آن را رهبری کند و بعید نیست این تغییر برای به مسند نشستن «محمد سلگی» در آن موقعیت باشد.

شنیده‌ها حاکی از آن است موضوع ادغام موسسات تابعه ارشاد روز گذشته نهایی شده و به زودی اخباری از آن منتشر خواهد شد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.