چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

به دلیل شیوع کرونا؛

جشنواره فیلم سیدنی ۲۰۲۰ لغو شد

جشنواره فیلم سیدنی

سینماپرس: جشنواره فیلم سیدنی که ژوئن هر سال در استرالیا برگزار می‌شود، به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم سیدنی که قرار بود در ماه ژوئن در شلوغ‌ترین شهر استرالیا برگزار شود، لغو شد. برگزارکنندگان جشنواره این اقدام را اگرچه ویرانگر، اما یک تصمیم مسئولانه عنوان کردند.

انتظار می‌رفت این جشنواره از سوم تا چهاردم ژوئن ۲۰۲۰ برگزار شود. اما برگزاری آن بعد از اعلام دستورالعمل‌هایی مبنی بر ممنوعیت تجمع‌های بزرگ تا اواسط ماه ژوئن به عنوان اقدامی متقابل برای پیشگیری از شیوع کرونا، به یک امر غیر ممکن تبدیل شد.

برگزارکنندگان این جشنواره هیچ تاریخی را به عنوان جایگزین ارائه نکرده اند، اما اعلام کردند که در سال آینده با تاثیرگذاری بیشتری نسبت به گذشته باز خواهند گشت.

نشن مودلی، مدیر این جشنواره در نامه‌ای به اهالی صنعت سینما در این کشور نوشته است: عمیقاً متاسف هستیم؛ تصمیم لغو این دوره از جشنواره بر اساس پیشنهادها و مشاوره بوده است تا میزان گسترش ویروس کرونا به حداقل برسد. هیئت مدیره می‌داند این یک تصمیم ویرانگر و در عین حال مسئولانه بوده است.

از روز چهارشنبه، استرالیا ۵۵۷ مورد مبتلا به ویروس کرونا داشته است که ۲۶۶ مورد از آن‌ها در منطقه نیو ساوث ولز بوده اند. این عدد شامل ۵۷ مورد جدید و یک مورد مرگ نیز در این روز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.