چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

مدیرعامل خانه تئاتر:

آقای رئیس‌جمهور؛ هنرمندان تئاتر منتظر اقدام ضربتی شما هستند

خانه تئاتر

سینماپرس: شهرام گیل‌آبادی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، وضعیت هنرمندان تئاتر را توضیح داد و تقاضای رسیدگی کرد.

به گزارش سینماپرس، شهرام گیل‌آبادی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور در آستانه روز جهانی تئاتر، سخنان خود را عطف به نامه ارسالی به وزیر ارشاد کرد و از جانب خانه تئاتر برای مشاوره و انتقال تجربیات اعلام آمادگی کرد.

مشروح این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهور

با سلام و احترام

عطف به نامه شماره ٩٨/١٦٨مورخ ٩٨/١٢/٢٤ به عنوان وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رونوشت به حضرتعالی، معاون محترم برنامه‌ریزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و... به استحضار می‌رسانم امسال در تاریخ تئاتر دنیا اولین سالی است که روز جهانی تئاتر همه فعالیت‌های تئاتری دنیا تعطیل است و احتمال دارد در چند ماه آینده هم این روند ادامه داشته باشد. باتوجه به ارتباطات بین‌الملل این مجموعه، در دنیا هنرمندان تئاتری مانند تمام مردم کشورها که از تامین اجتماعی و پشتوانه دولتی بهرمند هستند به هیچ وجه دغدغه معاش ندارند؛ چون قبلا برای چنین روزی زیرساخت‌های لازم را به وجود آورده و به اندازه کافی تقویت کرده‌اند. اما در کشور ما نه تنها زیرساخت‌های لازم برای زیست انسانی هنرمندان به وجود نیامده بلکه در حال حاضر با فراگیر شدن بیماری کرونا بیم آن می‌رود که بسیاری از هنرمندان تئاتر کشور در تامین معاش روزمره خود هم دچار مشکل شوند. جناب آقای رئیس جمهور امروزه تئاتر در کشور ما نه تنها مورد حمایت نیست بلکه اندک پشتیبانی که از آن می‌شد هم به طرق مختلف دریغ شده است؛ از طلب انباشته گروه‌های تئاتر از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره‌کل هنرهای نمایشی تا نداشتن بیمه ایام بیکاری، بیمه از کار افتادگی و... امروز هنرمندان تئاتر حتی به اندازه کارگران شریف مشاغل مختلف هم مورد حمایت انسانی نیستند و حقوق مدنی آنها به وضوح سلب شده است.

از حضرتعالی، دولت محترم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهشمندم به طور روشن برنامه مشخص و حمایتی خود را در این ایام که همه هنرمندان تئاتر مجبور به قرنطینه بدون داشتن حقوق و پشتیبانی اقتصادی هستند اعلام بفرمایید.

امروز در تاریخ اولین روز جهانی تئاتر است که تئاتر تعطیل است و متاسفانه در تمام دنیا خدمات حساب‌شده‌ای که به تمام مردم خصوصا هنرمندان تئاتر داده می‌شود به هیچ وجه تعطیل نیست اما در کشور ما حتی خدماتی که برای مشاغل دیگر در نظر گرفته شده است هم برای اهالی فرهنگ و هنر خصوصا تئاتر تعطیل است.

هنرمندان تئاتر منتظر اعلام برنامه‌ریزی و اقدامات عاجل و ضربتی شما در برنامه‌ای کوتاه مدت برای کمک به تامین اقتضائات ایام بیکاری و برنامه میان مدت و دراز مدت شما برای جبران بخشی از ضرر و زیان خود هستند.

بدون شک خانه تئاتر خود را مکلف می‌داند در کنار هنرمندان تئاتر کشور تا استیفای حقوق حقه خود بایستد و از سویی دیگر برای یاری رساندن به این عزیزان از هیچ تلاشی فروگزاری نکند. این مجموعه صنفی آمادگی دارد برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در هر زمان و موقعیتی در کنار دستگاه‌های سیاست‌گذار باشد.

شهرام گیل‌آبادی

مدیرعامل خانه تئاتر»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.