چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

به مناسبت روز هفتم فروردین؛

پیام مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برای روز تئاتر

حمید نیلی

سینماپرس: مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر، پیامی را صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن عید باستانی نوروز و روز جهانی تئاتر پیام تبریکی صادر کرد.

در متین این پیام آمده است:

«هوالحبیب
بهارست آن، بهارست آن، و یا روی نگار است آن
درخت از باد می رقصد که چون من بی قرار است آن
حقایق جان عشق آمدکه دریا را درآشامد
که استسقای حق دارد که تشنه شهریارست آن
(مولانا)

بهار، این رستاخیز شگفت انگیز طبیعت بار دیگر از راه رسیده تا به سرانگشت مسحورکننده قادر باری تعالی جل و علی، نقشی پر طراوت برجان و جهان آدمی بنگارد. فصل رویش و بعثت دیگرباره طبیعت، برای انسانهای فرهمند و فرهیخته «حیات» را از پس «فنا و نیستی» به یاد می آورد و کیست که نداند «یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ یُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَیُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ وَکَذَٰلِکَ تُخْرَجُونَ.»

تئاتر این والا هنر گرانقدر و تفکر برانگیز نیز در بطن خود بر عنصر تفکر و تعقل اشاره دارد که در کلام وحی اندیشیدن و نوعی دیگر نگریستن جایگاه و مقامی بس والا دارد.

امیدوارم در جامعه شریف و توانمند هنرهای نمایشی کشور در سال جدید همچون گذشته در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین نقشی پویا و اثر بخش ایفا نماید و رجای واثق دارم در سالی که در آن، به فضل پروردگار شاهد برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت خواهیم بود، شاهد حضور همه جانبه و گسترده جامعه هنرهای نمایشی کشور در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری باشیم.

اینجانب ضمن تبریک  سال جدید و نیز تبریک اعیاد مبارکه شعبانیه، در آستانه روز تئاتر، سالی سرشار از بهروزی و سلامتی را برای همگان آرزومندم.

حمیدنیلی
مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.