شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

بعد از تعطیلی به دلیل کرونا؛

تئاتر ملی انگلیس آنلاین شد

تئاتر انگلیس

سینماپرس: تئاتر ملی انگلیس چند نمایش خود را از طریق کانال یوتیوب تئاتر ملی به صورت رایگان در دسترس تماشاگران می‌گذ ارد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، تئاتر ملی انگلیس که در حال حاضر حداقل تا روز سی‌ام ژوئن (۱۰ تیر) بسته خواهد بود، جدیدترین صنعت خلاقی است که به خاطر بحران کرونا آنلاین می‌شود.

به این ترتیب از روز دوم آوریل، چند نمایش که در قالب ابتکار «تئاتر ملی زنده» در سینماهای سراسر جهان به نمایش در می‌آمدند از طریق کانال یوتیوب تئاتر ملی به صورت رایگان در دسترس تماشاگران خواهند بود. هر نمایش روز پنج‌شنبه به صورت زنده پخش می‌شود و می‌توان تا یک هفته بعد هم به آن دسترسی داشت. در کنار محتوا، بازیگران و تیم‌های سازنده نمایش‌ها هم یک جلسه پرسش و پاسخ خواهند داشت.

نخستین نمایش «یک مرد، دو حاکم» اثر ریچارد بین خواهد بود که در آن جیمز کوردن نقش‌آفرینی کرده و برایش برنده جایزه تونی هم شده است. دیگر نمایش‌هایی که استریم می‌شوند شامل اقتباس سالی کوکسان از «جین ایر» شارلوت برونته، اقتباس برایونی لوری از «جزیره گنج» رابرت لوییس استیونسون و اقتباس شکسپیری سایمون گادوین از «شب دوازدهم» با نقش‌آفرینی تازمین گرگ در نقش مالوولیا می‌شوند.

دانشجویان و معلم‌ها هم می‌توانند به کلکسیون تئاتر ملی از خانه دسترسی داشته باشند. این کلکسیون که شامل ۲۴ نمایشنامه فیلمبرداری شده می‌شود، حالا در حالیکه مدارس و دانشگاه‌ها از راه دور کار می‌کنند، در دسترس دانشجویان و معلم‌ها قرار خواهند گرفت. انتشارات بلومزبری پابلیشینگ که در همکاری با تئاتر ملی این امر را ممکن کرده، دسترسی رایگان دانشگاهیان را تا پایان ماه مه تمدید کرده است.

لیسا برگر مدیر اجرایی تئاتر ملی بریتانیا گفت: «هدف ما خلق کردن آثاری چالش‌برانگیز، سرگرم‌کننده و الهام‌بخش است و ما قصد داریم این کار را در این دوران سخت هم ادامه بدهیم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.