شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

سریال های رمضانی تلویزیون کدامند؟

تدارکات سریالی صدا و سیما برای ماه مبارک رمضان

صدا و سیما

سینماپرس: تلویزیون امسال به روال هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان سریال های جدیدی روانه آنتن خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، شبکه های مختلف سیما به روال هر ساله از مدتها پیش سریالهایی را برای پخش در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته اند که البته امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در دنیا این برنامه ریزی ها دستخوش تغییر شده و جابه جایی هایی در آنها روی داد که در ادامه اشاره ای به این تغییرات و جابه جایی ها خواهیم داشت:

**شبکه یک: «زیرخاکی»

شبکه یک سیما امسال بناست سریال «زیرخاکی» را به روی آنتن ببرد. پیش از این سریال «نون خ» در جدول پخش شبکه یک قرار داشت که به دلیل شیوع کرونا تصویربرداری ۳۰ قسمت به سرانجام نرسید و این اثر در ۱۷ قسمت از ۲۰ فروردین پخش خواهد شد. پس از آن هم «زیرخاکی» پخش خواهد شد. این سریال به کارگردانی «جلیل سامان» ساخته شده است و پیش از این گفته می شد بناست از شبکه سه پخش شود. اما با برنامه ریزی های جدید، «زیرخاکی» به شبکه یک می رود.

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال سیمافیلم پیش از این درباره سریال به فارس گفت: سریال «زیرخاکی» با محوریت تحولات جامعه در سال های پایانی دهه ۵۰ با زبان طنز آماده می شود. این مجموعه یک کمدی فاخر است و توسط جلیل سامان نوشته و کارگردانی می شود. مجموعه به مبارزات مردم پیش از انقلاب توجه ویژه ای دارد و این تحولات را با زبان کمدی بیان می کند.

  «زیرخاکی» که از ۳۰ مرداد در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورده، تاکنون در لوکیشن های متعددی چون محله باغ آذری تهران؛ خانه هایی در مرادآباد، شهرک غزالی، بیمارستان و کلانتری و پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد ضبط شده است و هادی حجازی فر و پژمان جمشیدی در این لوکیشن نظامی بازی کرده اند.

صحنه هایی که در این پایگاه ضبط شده، جزو نقاط عطف قصه است و اتفاقات مهمی در طول داستان را شکل می دهد.

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گوهر خیراندیش، ایرج سنجری، نادر فلاح، اصغر نقی زاده، بازیگر خردسال رایان سرلک و هادی حجازی فر بازیگران اصلی این سریال هستند.

قصه این مجموعه درباره مردی است که دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهای خنده داری می شود.

عوامل اصلی «زیرخاکی» عبارتند از تهیه‌کننده: رضا نصیری نیا، نویسنده و کارگردان: جلیل سامان، برنامه‌ریز: حسین دیردار، دستیار کارگردان: رضا شریفی، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، طراح گریم: عباس عباسی، طراحان لباس:مه‌لقا ناقد و الهام شعبانی مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح صحنه: محسن خدابخشی، صداگذاری و میکس: محمد کشفی، تدوین: بهزاد مصلح، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، منشی صحنه: آرزو نیک پور، مدیران تدارکات: حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

**شبکه دو: «بچه مهندس»

شبکه دو سیما فصل سوم سریال «بچه مهندس» را به روی آنتن خواهد برد. سال گذشته فصل اول سریال پخش شد که با استقبال بالایی مواجه شد اما فصل دوم که به دوران نوجوانی شخصیت های اصلی می پرداخت، خیلی مورد استقبال نشد و حتی برخی خانواده ها نسبت به محتوای آن گله مند بودند.

حالا فصل سوم به بزرگسالی کودکانی که در یک پرورشگاه بودند، رسیده است.

تصویربرداری سریال «بچه مهندس ۳» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی که از نیمه تیرماه در سازمان آب آغاز شده بود، پس از ۸ ماه، روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه به پایان رسید.

داستان سریال بچه مهندس در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می‌شود که پیش از این فصل‌های اول و دوم این سریال پخش شده است.

تصویربرداری  سریال در روزهای میانی تیرماه در منطقه سازمان آب آغاز شد و فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری و همچنین روزبه حصاری در نقش جوانی جواد جوادی به ایفای نقش پرداختند.

پرویز پورحسینی، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، بهناز جعفری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، حمید شریف‌زاده از بازیگرانی هستند که هم در فاز یک و هم در فاز دو حضور داشتند. پیش از این سیما تیرانداز، علی اوسیوند، نسرین نکیسا، مهران نائل، صحرا اسدااللهی، فرج الله گلسفیدی و سیامک اشعریون هم به این سریال اضافه شده بودند و مانی رحمانی نقش نوجوانی جواد را بازی می‌کرد.

**شبکه سه: کاندیدایی به نام «می جان»

می جان سریال ماه رمضانی شبکه سه سیما در سال ۹۹ است که با بازی بازیگرانی سرشناس سینما و تلویزیون این روزها در حال ساخت است تا برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان آماده شود.

این سریال مراحل تولید خود را در سکوت خبری طی کرد و هنوز تصویری از کار نیز بیرون نیامده است.

بهروز شعیبی و الهام کردا دو بازیگر اصلی سریال هستند که به جمع بازیگران این سریال پیوستند و در شب های ماه مبارک رمضان مهمان خانه های مخاطبان خواهند بود.

سریال می جان به کارگردانی مرجان اشرفی زاده و تهیه کنندگی سعید پروینی سریال پربازیگری است که با داستانی عاشقانه و اجتماعی روی آنتن تلویزیون میرود.

ساخت سریال می جان اولین تجربه کارگردانی مرجان اشرفی زاده است که به عنوان نویسنده در سریال شکوه یک زندگی، دیگری و ... حضور داشت.

بازیگران سریال می جان عبارتند از: بهروز شعیبی، الهام کردا، امیررضا دلاوری، پرویز فلاحی پور، مریم بوبانی، رویا حسینی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی پور، رها خدایاری، وحید آقاپور، مجید پتکی، معصومه قاسمی پور، فریده دریامج، محمدعلی فرمند، شهروز آقایی پور، سونیا سنجری، مریم شعبانی، رضا جوشنی، مهدی فریضه و هاله گرجی به ایفای نقش می پردازند.

عوامل ساخت سریال می جان عبارتند از: کارگردان: مرجان اشرفی زاده، تهیه کننده: سعید پروینی، تصویربردار: سیدامیررضا موسوی شرفی، تدوین: سینا گنجوی، مدیر تولید: داود جمشیدی، مدیر برنامه ریزی: مجتبی خادم زاده، سرپرست گروه کارگردانی: علی تهرانی، دستیار کارگردان: مهسا فتحعلی، طراح صحنه و لباس: فرهاد عزیزی فرد و فاضل ژیان، طراح گریم: هاشم فغانی، آهنگساز: مسعود سخاوت دوست، صدابردار: یاسر رمضانی، منشی صحنه: عاطفه هادی نژاد، جلوه های بصری: فرید ناظر فصیحی، صداگذار: امین شریفی، دستیار تولید: مهرنوش مقیمی، مدیران تدارکات: محمد جمشیدی و حسین کنگاوری، مشاور رسانه ای: سیامک شادکام.

**شبکه پنج: از ادامه «میانبر» تا روایت طنز «پدر پسری»

سریال «میانبر» از مدتی پیش روی آنتن شبکه پنج رفت و در نوروز هم ادامه یافت. حالا قرار است تا ماه مبارک رمضان روی آنتن برود و پس از آن جای خود را به «پدر پسری» بدهد.

غلامرضا نیکخواه، محمود جعفری، رضا شفیعی جم، شهین تسلیمی، آرش نوذری، اشکان اشتیاق، بهراد خرازی، مهران رجبی، مرضیه صدرایی، حمید نیک نبرد، فاطمه مرتاضی، سالار کریم خانی، جابر وثوق، وحید چنانی، ترگل جعفری، وحید اسمی خانی، ریحانه سرلک و شاهکار صالحیان از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند که در این سریال ایفای نقش می کنند.

«میانبر» مضمونی اجتماعی و کمدی دارد و درباره ساکنین یک آپارتمان و اتفاقات شیرین پیرامون آنان است.

 اما سریال طنز «پدرپسری» ساخته محمدرضا حاجی‌غلامی و به تهیه‌کنندگی رضا جودی نیز در حال آماده سازی در ۴۰ قسمت برای پخش از شبکه ۵ سیما است که از ابتدای ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

این سریال اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» به قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک که هر قسمت آن قصه‌ای مجزا دارد، پخش می‌شود.

همچنین در راستای احیای فرم‌های نمایشی جدید از جمله «سیتکام» (طنز موقعیت) این سریال اولین سیتکام در بین سریال‌های اخیر تلویزیون است.

تیم نویسندگی این سریال بر عهده احسان ثقفی، حسین حقیقی و محمد پایدار است، ضمن‌آنکه «پدر پسری» این روزها با حضور بازیگرانی مانند مهران رجبی، عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری و یداله شادمانی درحال تصویربرداری است.

عوامل اصلی سریال شامل تهیه کننده: رضا جودی، کارگردان: محمد رضا حاجی غلامی، تصویر بردار: رامین راستجو، تدوین: مهدی جودی، تولید: آریا اردستانی، مدیرتدارکات: یوسف آقایی، برنامه ریز: افشین سنگ چاپ، طراح صحنه: مرتضی پورحیدری، صدابردار: بابک نیازی، موسیقی: حمیدرضا صدری، گریم: احسان روناسی، دستیار کارگردان: حسن یاسائی، منشی صحنه: مریم روزبهانی، روابط عمومی: بهنام توفیقی، عکاس: سمیرا بختیاری هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.