شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

راهکار تحقق «جهش تولید» در سینما و تلویزیون/۲

بهمنی: جهش تولید در سینما و تلویزیون تنها با حضور و به کارگیری هنرمندان انقلابی، مومن و ولایتمدار امکان پذیر است/ نیاز به تولید آثار استراتژیک داریم

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما گفت: جهش تولید در سینما و تلویزیون تنها با حضور و به کارگیری هنرمندان انقلابی، مومن و ولایتمدار امکان پذیر است چرا که تجربه ثابت کرده که تنها این قبیل هنرمندان هستند که با روحیه سلحشورانه خود می توانند ضمن توجه به ارزش های اخلاقی، دینی و انسانی دست به تولید آثار ماندگار در حوزه فرهنگ و هنر بزنند.

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضرت آقا در حالی سال جاری را با عنوان سال جهش تولید نامگذاری کردند که در سال های قبل هم به شکل های مختلف در خصوص مبحث مهم تولید، اشتغال و کارآفرینی توجه ویژه داشتند؛ زمانی که ایشان از واژه جهش برای تولید یاد می کنند به آن معنا است که ما پیش از این فرصت های بسیاری داشته ایم که آن ها را از دست داده ایم و حالا بایستی عملیات سریع داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروزه ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت بزرگ به خصوص از منظر نظامی روی پای خود ایستاده است و حالا دیگر زمان آن رسیده تا در حوزه اقتصاد و فرهنگ و هنر هم بتوانیم خودمان را به درستی نشان دهیم. مقام معظم رهبری سال های متمادی است که توجه ویژه ای به حوزه مهم فرهنگی دارند و بارها به مسائلی نظیر ولنگاری فرهنگی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و... اشاره کرده اند. بنده معتقدم دیگر زمان آن رسیده که ما در سال جهش تولید لبیک بلندی به فرمان حضرت آقا بدهیم و هرآنچه باعث رخوت و خودکم بینی جامعه مان شده را بزداییم و از تلخی ها فاصله بگیریم.

بهمنی با بیان اینکه ما در تولید آثار فرهنگی و هنری نیازمند ترویج روحیه سلحشوری، اتحاد و هم افزایی در جامعه هستیم اظهار داشت: سینما و تلویزیون به عنوان دو رسانه بسیار اثرگذار و قدرتمند باید در خدمت منافع ملی و انقلاب اسلامی باشند. دیگر تکرار مکررات در سینما و تلویزیون بس است! دیگر حضور افرادی که سال های است در سینما و صدا و سیما چنبره زده اند و با ندانم کاری های شان حوزه فرهنگ را به آشفتگی کشانده اند بس است!

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین نبرد» ادامه داد: دیگر حضور افرادی که هیچ رغبتی به انقلاب اسلامی و تفکرات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران ندارند بس است؛ دیگر زمان آن رسیده که کار به دست افراد کاردان سپرده شود و نیروهای متعهد انقلابی که به واسطه سیاست های غلط برخی مدیران فعلی بایکوت شده اند و مورد بمباران شدید قرار گرفته اند و اجازه رشد و عرض اندام از آن ها سلب شده میدان دار حوزه فرهنگ شوند.

این سینماگر تأکید کرد: دیگر زمان آن رسیده که مدیران به این یقین برسند که نباید بودجه های میلیاردی بیت المال را به دست کسانی بدهند که آثار سخیف و ضدارزشی همچون «پایتخت۶» را تولید کنند! چرا رسانه ملی باید جولانگاه سریال هایی مانند «پایتخت۶» باشد که بر علیه ارزش ها و دین و نظام است؟ ما تا کی قرار است دور باطل بزنیم؟ چرا کسانی که با تولیدات شان تأثیرات بد در جامعه می گذارند باید کار کنند؟

وی با بیان اینکه ایران اسلامی سرزمین شهید حججی ها و شهید قاسم سلیمانی ها است اظهار داشت: ما باید هرچه سریع تر به راهکار مناسب در حوزه تولید فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی برسیم که با منویات حضرت آقا هم هماهنگ باشند.

بهمنی متذکر شد: امروزه ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به تولید آثار استراتٰژیک داریم که به مردم بصیرت بدهد؛ به عنوان مثال همین اخیرا در خصوص مقابله با ویروس کرونا ما متوجه شدیم که بحمدالله کشورمان استوار و پابرجا است و خودمان بدون اتکا به بیگانگان توانستیم مشکلات مان را برطرف کنیم. این ها مسائلی است که باید در تولیدات سینمایی و تلویزیونی مان به وفور دیده شود. ما باید آثار استراتژیک مانند «گاندو» تولید کنیم که مردم مان به خودشان و قدرت کشورشان ببالند نه اینکه فیلم های دشمن پسند و سرشار از تلخی و یأس و سیاهی تولید کنیم.

این فیلمساز در خاتمه اظهاراتش گفت: من امیدوارم در سال جهش تولید ما بتوانیم تولیدات ارزشمندی به خصوص از منظر محتوایی داشته باشیم تا بیش از جلوی حضرت آقا شرمسار نباشیم و بخشی از خواسته ایشان را در در حوزه فرهنگی کشور برآورده سازیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.