دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

در روزهای کرونایی؛

تئاتری‌ها «تراس» می‌سازند

رادیو تراس

سینماپرس: این روزها گروهی از هنرمندان تئاتر اقدام به راه‌اندازی رادیو اینترنتی با عنوان «رادیو تراس» کرده‌اند؛ رادیویی که حاصل همفکری این گروه در روزهای قرنطینه خانگی به دلیل ویروس کروناست.

به گزارش سینماپرس، در ایام تعطیلی فعالیت‌های تئاتری و بسته بودن سالن‌های نمایش، هنرمندان تئاتر هم منفعل نیستند و هر کدام با ایده‌هایی فردی یا گروهی اقداماتی را در خصوص بالا بردن روحیه مخاطبان و علاقه مندان به تئاتر و همچنین فعال کردن هم صنفی‌های خود انجام می‌دهند.

به تازگی تبلیغاتی در فضای مجازی مبنی‌بر راه‌اندازی رادیوی اینترنتی «رادیو تراس» منتشر شده و شماره صفر این برنامه نیز در فضای مجازی بارگذاری شده است.

در تبلیغ این برنامه رادیویی نام هنرمندان و فعالان تئاتری دیده می‌شود؛ حمید پورآذری، عباس جمالی، حسین جمالی، آرش عزیزی، مازیار سیدی و امیر قالیچی.

حضور حمید پورآذری سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» و کارگردانی که همیشه با جوانان آثار مختلفی را در فضاهای تئاتری و غیر تئاتری روی صحنه برده است در این برنامه رادیویی که همراه با صدای وی نیز هست، جالب توجه است.

عباس جمالی از دست‌اندرکاران برنامه «رادیو تراس» درباره این برنامه و شکل‌گیری آن، به خبرنگار مهر گفت: «رادیو تراس» نتیجه روزهای قرنطینه خانگی و ویدئوکال‌هایی بود که با بچه‌های تئاتر داشتیم. تصمیم گرفتیم رادیویی اینترنتی را با هدف جذب مشارکت حداکثری خانواده تئاتر در شرایط و وضعیت فعلی راه بیاندازیم.

وی درباره سوژه‌های مدنظر در این برنامه، توضیح داد: هر فصل «رادیو تراس» روی موضوعات مختلف متمرکز است؛ به‌عنوان مثال موضوع فصل اول «خواب و رویا» است. قرار است در فصل‌های بعدی هم به موضوعات متنوع دیگری بپردازیم که در این راستا پذیرای ایده‌ها و نظرات اهالی و خانواده تئاتر هستیم. به طور حتم در یکی از فصل‌های «رادیو تراس» به خود موضوع تئاتر هم خواهیم پرداخت.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در ادامه درباره گروه سازنده و اجرای «رادیو تراس» افزود: حسین جمالی مسئول تیم ساخت، بنده مسئول تیم نویسندگان و حمید پورآذری، آرش عزیزی، مازیار سید و امیر قالیچی هم اعضای تیم ایده «رادیو تراس» هستیم.

جمالی درباره زمان پخش «رادیو تراس» گفت: این برنامه هفته‌ای یک بار، روزهای شنبه، ساعت ۲۲ روی فضای اینستاگرام و تلگرام منتشر می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: منتظر مشارکت هنرمندان تئاتر و ارائه ایده‌ها و نظرات شان برای هر چه بهتر شدن «رادیو تراس» هستیم.

لوگوی «رادیو تراس» توسط صالح تسبیحی طراحی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.