دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

در قالب برنامه «چهارسوی علم»؛

نمایش مجموعه مستند «کاوش در اقیانوس ها» در شبکه ۴

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: شبکه چهار سیما از ۱۹ فروردین ماه هر شب مجموعه مستند «کاوش در اقیانوس ها» را در قالب برنامه «چهارسوی علم» روی آنتن می برد.

به گزارش سینماپرس، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که هر شب ساعت ۲۲ یک مستند جذاب و تماشایی را در قالب مجموعه ی «چهارسوی علم» روی آنتن می برد، از سه شنبه ۱۹ فروردین مستند «کاوش در اقیانوس ها» را در ۱۰ قسمت پخش می کند.
مستند «کاوش در اقیانوس ها» با نام اصلی (drain the oceans) محصول ۲۰۱۸ است.
این مجموعه مستند تماشایی، اسرار اعماق اقیانوس‌ها در زمان گذشته و حال را مورد بررسی قرار می‌گیرد. این مجموعه با استفاده از داده‌های علمی و تصاویر شبیه‌سازی شده دیجیتالی، به کاوش در کشتی‌های غرق شده، گنجینه‌ها و شهرهای فرو رفته در اعماق دریاچه‌ها، دریاها و اقیانوس‌های سرتاسر جهان می‌پردازد.
در قسمت اول این مستند با عنوان "رازهای نازیها"آمده است: دانشمندان به کمک فناوری های امروزی می توانند تصاویری سه بعدی از کف اقیانوس ها تهیه و بسیاری از پدیده های روی داده که در بستر اقیانوس ها مدفون هستند را بررسی کنند د. ر این قسمت  رازهایی از تکنولوزیها و تجهیزاتی که هیتلر مورد استفاده قرار میداده و در اعماق آب مدفون شده اند بر ملا میشود.
«خلیج مکزیک» عنوان قسمت بعدی مستند کاوش در اقیانوس ها است. در این برنامه خلیج مکزیک وکشتی غرق شده در آن وعلت نابودی دایناسور ها باتوجه به فسیل یافت شده در این ناحیه  وعلل  آن، شهاب سنگ هایی که بازمین در اینجا برخورد آمده است.
"تمدن  های گم شده مدیترانه" عنوان قسمتی دیگر از این مستند است. در این برنامه بقایای تمدنی غرق شده در حوزه مدیترانه بررسی می شود.
تلاش برای کشف کشتی های غرق شده و گنج های درون آنها در قسمت "گنجینه های غرق شده" روایت می شود.
در قسمت "افسانه های آتلانتیس"، چگونگی شکل گیری  رویا گونه ی شهر آتلانتیس ازنگاه  افلاطون  تا بررسی دانشمندان وباستان شناسان  در باره ی این شهر خیالی و آثار بدست آمده ازاین شهر بررسی می شود.
"اقیانوس آرام مرگ" در این برنامه  به هیولایی خفته در اقیانوس آرام که عامل بزرگترین سونامی در جهان  است که از دیده ها پنهان مانده می پردازد.
"عجایب گم شده مصر" دراین برنامه تلاش دانشمندان برای پی بردن به رازهای پنهانی فانوس دریایی  اسکندریه ی مصر که از عجایب دوران باستانی است وبازسازی آن به تصویر کشیده می شود.
دریای چین و مروری بر تاریخ جنگ هایی که در این دریا روی داده  در "رازهای دریای چین"، " کشتی های جنگی برتر" گورستان کشتی های بزرگ زیر آبهای شمال اروپا و شواهدی از نبردهای بین این کشتیها و کشف معمای بزرگترین راز تاریخ هوانوردی، سقوط هواپیمای مسافربری مالزی با ۲۳۷ سرنشین و ناپدید شدن آن بر فراز اقیانوس هند در قسمت "هواپیمای گمشده ی مالزی" از دیگر قسمت های این مستند دیدنی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.