جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

پیشنهاد یک کارگردان به رئیس سازمان سینمایی؛

راهکار برون رفت از بحران اکران در وضعیت کرونایی

محسن محسنی نسب*

سینماپرس: محسن محسنی نسب برای برون رفت از بحران اکران در وضعیت کرونایی پیشنهادی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، محسن محسنی نسب نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، در خصوص راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت بحران سینما مانند ندادن پروانه ساخت، گزینشی کردن آن یا ساخت فیلم در سال ۱۴۰۰ و اکران در ۱۴۰۱ با توجه به اینکه عملا چند ماه اکران از دست رفته و فیلم‌های زیادی آماده اکران وجود دارد،   گفت: اول اینکه یک سری قوانین تعیین شده وجود دارد که اجازه چنین کاری نمی‌دهد، ثانیا مسئله پویایی و چرخیدن چرخه سینما چه می‌شود و مهمتر از همه تکلیف کسانی که از این راه ارتزاق می‌کنند چیست، پس متوقف کردن تولید صحیح نیست.

او افزود:در بحث گزینشی کردن پروانه ساخت زور رابطه‌ها و خویشاوند بازی‌ها می‌چربد و پارتی بازی و رانت خواری بوجود می‌آید این نیز قابل قبول و اجرا نیست.

این‌کارگردان اضافه کرد: از سویی اکران فیلم‌هایی که قرار است بعد از خروج از وضعیت کرونایی تولید شوند در سال ۱۴۰۱ نیز اتفاق منطقی و درستی نخواهد بود و این موضوع نیز ضربه زننده خواهد می‌شود.

محسنی نسب عنوان کرد: پس ما باید به اکران گسترده‌تر و ایجاد راه‌های جدید فکر کنیم، به عنوان نمونه drive in cinema که در ایران وجود ندارد می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

او بیان کرد: ایجاد این نوع اکران هزینه زیادی ندارد، در مکان‌های عمومی و تفریحگاه‌های مختلف قابل اجراست، جذابیت دارد، در اتومبیل شخصی و همراه با خانواده و در فضای راحت‌تر و خودمانی‌تر می‌توان فیلم دید، تهیه غذا می‌تواند از سوی مخاطب باشد. امنیت این موضوع حتی از نمایش فیلم در فضاهایی مانند " وی او دی " هم بیشتر است، چون جلوی کپی برداری و قاچاق آن‌ها گرفته خواهد شد.

محسنی نسب ادامه داد: از آنجایی که مردم از حضور در سالن سینماها به خاطر شیوع کرونا ترسیده اند این نوع اکران تا زمان رفع کامل مشکل، به شدت کمک کننده خواهد بود و پس از آن نیز در کنار نمایش سالنی، می‌تواند به چرخه اکران اضافه شود و قطعا با استقبال روبرو خواهد شد.

این کارگردان گفت: البته که این راهکار نیاز به سازمان، مدیر و... دلسوز و مدبر دارد تا بتواند تفریح و نوع اکران جدیدی را به سینما و چرخه اقتصاد اضافه کند، چون واقعا فضای انجام آن را داریم و جالب اینجاست در همین جریان‌کرونایی نیز قابل اجراست.

این کارگردان عنوان کرد: خانوادگی و در کمال راحتی و آرامش و فضایی خودمانی فیلم دیده می‌شود، رعایت قرنطینگی شده است، غذای سالم خانگی مصرف می‌شود، اقتصادی‌تر خواهد بود، با یک بلیت برای تعداد بیشتری قابل نمایش است، از امکانات بالقوه‌ای که داریم استفاده می‌کنیم، در اکثر کشورها دنیا وجود دارد و در ایران نیست و الان بهترین زمان برای اجرا است پس به دنبال کارهای غیرقابل اجرا نگردیم و این راهکار را پیاده کنیم.

محسنی نسب با درخواست از رئیس سازماز سینمایی در اجرایی کردن این طرح، بیان کرد: حسین انتظامی با ایجاد جریان قرعه‌کشی اکران فیلم‌ها حرکتی به شدت مثبت برای سینما انجام داد که نگاه من را نسبت او کاملا عالی کرد و اگر دقیق و طبق قوانین وضع شده پیش برود ۹۰ درصد از مشکلات رفع خواهد شد که باید قدردانی شود امیدوارم بتواند به خوبی اجرا کند و اثرات مثبتش را ببیند پس، چون ایمان داریم که حسین انتظامی این بدعت بزرگ را با قدرت انجام داد می‌تواند بحث drive in cinema را در دستور کار قرار دهد تا توانسته باشد بدعت دیگری رقم بزند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.