شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

راهکار تحقق «جهش تولید» در سینما و تلویزیون/۵

حر: جهش تولید در سینما نباید منجر به افزایش بیشتر خوراک فرهنگی فاسد و مضر برای جامعه شود/ مدیران باید ایمان، خودباوری و ولایتمداری را در آثار ترویج کنند

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۹۹ به عنوان «جهش تولید» گفت: امروزه در سینما و تئاتر کشور ابتذال و فساد بیداد می کند و بسیاری از تولیدات در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیستند از این رو جهش تولید در سینما نباید منجر به افزایش بیشتر چنین خوراک های فرهنگی فاسد و مضر برای جامعه شود و ما باید به حماسه ها، قهرمانان ملی و دستاوردهای بزرگ کشورمان در تولیدات بپردازیم که این کا نیازمند حضور مدیرانی ولایی، متعهد و انقلابی در سینما است.

کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مبحث بسیار مهم جهش تولید که رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیر و درایت همیشگی شان آن را به عنوان شعار سال ۱۳۹۹ انتخاب فرموده اند در ظاهر امری اقتصادی اما در باطن مسأله ای فرهنگی است.

وی ادامه داد: مهمترین حوزه ای که می تواند انگیزه تولید را در همه ارکان جامعه به وجود آورد همین حوزه فرهنگی و هنری است؛ بی تردید ما با تولیدات مناسب در سینما، تلویزیون و تئاتر کشور می توانیم این انگیزه را برای عموم مردم ایجاد کنیم که بیش از گذشته به تولید بیندیشند و روحیه خودباوری و خوداتکایی را در آن ها تقویت کنیم.

حر سپس با بیان اینکه مدیران باید ایمان، خودباوری و ولایتمداری را در آثار ترویج کنند تصریح کرد: سینمای امروز کشور فاسد است و نه تنها هیچ کمکی به رشد و اعتلای تولیدات فرهنگی نمی کند بلکه باعث ترویج ابتذال در جامعه و ولنگاری شدید فرهنگی نیز می شود. بنده معتقدم اگر قرار است سینما به همین رویه فعلی ادامه دهد و تولیداتش این چنین باشد همان بهتر که هرگز تولیدی نداشته باشد و برای همیشه تعطیل شود چرا که ما نباید به هر قیمتی از جمله از دست دادن ارزش های دینی، ملی و انقلابی دست به تولید اثر در سینما بزنیم.

این سینماگر خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران گنجینه ای از دستاوردهای ملی را دارد که طی این سال ها نیروهای جهادی، طلاب و روحانیون، شهدا و جانبازان و ایثارگران آن دستاوردها را برای کشور به ارمغان آورده اند که هریک از این موضوعات می تواند دستمایه تولید ده ها اثر فرهنگی ارزشمند و مناسب در سینما و تلویزیون و تئاتر کشور شود.

وی تأکید کرد: ما امروزه در سینمای کشورمان پیروی خط و خطوطی که بیگانگان برای مان تعیین و تبیین کرده اند پیش می رویم که این کار در درازمدت منجر به خسارت های جبران ناپذیر می شود. بنده معتقدم این شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی سینماها و تئاترها و... شده است فرصت مناسبی است تا مدیران کمی به خود بیایند و عملکرد سراسر غلط شان را بازبینی کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «ما ایستاده ایم» با بیان اینکه همین شیوع کرونا نشان داد که ما چه مردم با ایمان، مقتدر و انقلابی داریم اظهار داشت: حرکت های جهادی جوانان برای ضدعفونی معابر، حرکت انقلابی طلاب و روحانیون برای دفن بیماران کرونایی به صورت شرعی، حضور انبوه خواهران انقلابی برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی و... همگی می تواند مقدمه ای برای تولید صدها اثر سینمایی و تلویزیونی در سال جهش تولید باشد؛ تولیداتی که می تواند ارزش های کشور ما را به رخ جهانیان بکشد و در تاریخ ماندگار شود اما رسیدن به این تولیدات نیازمند هوشیاری، آگاهی، انقلابی بودن و خرد مدیران سینمایی است!

حر در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: یکی دیگر از موارد مهم این است که ما نباید به برخی افراد سوءاستفاده گر اجازه بدهیم از عنوان جهش تولید برای رسیدن به منافع مادی خود استفاده  کنند. ما نباید اجازه بدهیم سینماگران نابخرد با همراهی مدیران و متولیان فرهنگی و سینمایی مردم را در آثارشان دعوت به شهوات دنیوی کنند. جهش تولید امری انقلابی است ما اجازه نخواهیم داد این مسأله انقلابی منجر به تولید بیشتر خوراک فاسد و مضر فرهنگی شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.