دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

بیژن نوباوه:

صداوسیما با شفاف‌سازی دستمزدها شبهه‌ها را رفع کند

بیژن نوباوه در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: صداوسیما می‌تواند با شفاف‌سازی درباره دستمزد مجری‌ها به حرف و حدیث‌ها درباره وجود دستمزدهای چند صد میلیونی در اجراهای برنامه تلویزیونی پایان دهد.

به گزارش سینماپرس، به دنبال بیان مطالبی درباره میزان دستمزد مجریان تلویزیون، بیژن نوباوه، کارشناس رسانه و خبرنگار قدیمی صداوسیما، پیشنهاد کرد این سازمان با اعلام مبالغ پرداختی به مجریان تلویزیون شبهه‌های به وجود آمده را رفع کند. نوباوه درباره وجود دستمزدهای میلیونی در میان مجریان تلویزیون بیان داشت: «اخیراً هم یکسری اعداد و ارقام دوباره منتشر شده که من نمی‌دانم این موضوع صحیح باشد یا خیر ولی اگر بابت چند شب اجرای برنامه به یک مجری چند صدمیلیون پرداخت شود، رسانه باید دلایل توجیهی خود را عنوان کند. به چه دلیل بابت هر برنامه چند صد میلیون به فردی پرداخت می‌شود، مگر مجری چه کار خاصی انجام می‌دهد؟»


وی با تأکید بر اینکه ما در دنیای هنر و رسانه افراد بسیاری داریم که با رقم‌های بسیار پایین‌تری کار می‌کنند یا اصلاً پول هم نمی‌گیرند که از لحاظ سواد و دانش هم همتراز یا بیشتر از همین مجری‌ها باشند، گفت: «مشکل این ماجرا از جایی شروع می‌شود که شفافیت وجود ندارد. گاهی فردی ارتباطش با یک مدیر خوب است و ممکن است بیشتر بگیرد یا برعکس. به نظرم صداوسیما برای رفع شبهه از خودش باید جلو بیاید و این اعداد و ارقام را اعلام کند.»


این کارشناس رسانه در ادامه گفت: «وقتی شما شفافیت داشته باشید، دیگر مشکلی پیش نمی‌آید. قبلاً هم این حواشی وجود داشته و موضوع غیر قابل حلی نیست، البته در این سال‌های اخیر این موضوع بیشتر مطرح شده است و به نظر می‌رسد آن تخصص لازم که باید در رأس سازمان وجود داشته باشد برای کنترل یکسری مسائل متأسفانه از دست رفته و برخی اتفاقات در خفا روی می‌دهد.» نوباوه با اشاره به اصرار برخی اسپانسرها بر حضور مجری خاص در اجرای برنامه تأکید کرد: «اینکه گفته می‌شود یک اسپانسر حاضر است پرداخت میلیاردی داشته باشد ولی شرط می‌گذارد که حتماً از یک مجری خاص استفاده شود، من فکر می‌کنم یک بحث سیاسی دارد و صرفاً یک نگاه تجاری و بازرگانی در آن جریان ندارد. وقتی از طرف یک جریانی روی یک مجری تأکید می‌شود و حاضر می‌شوند بابت آن پول هنگفتی به سازمان صداوسیما پرداخت کنند، یک بحث سیاسی است و خارج از مباحث بازرگانی باید به آن پرداخت.»


در ماه‌های اخیر بحث‌های زیادی درباره حضور سلبریتی‌ها در قامت مجری برنامه‌های تلویزیونی مطرح شده است. میزان دستمزد این افراد و برخی از مجریان شناخته شده، باعث شده در برخی رسانه‌ها ارقام چندصد میلیونی برای دستمزد مجریان خاص بیان کنند.

*جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.