سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

برزیده: اکران آنلاین با خطراتی همراه است

عبدالحسن برزیده در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: عبدالحسن برزیده کارگردان سینما در خصوص اکران آنلاین آثار سینمایی اظهار داشت: اکران آنلاین با خطراتی همراه است؛ اکران اینترنتی باید با تدابیری همراه باشد تا سرمایه‌گذار و سازندگان آسیب و ضررمالی نبینند و باید جلوی قاچاق و دانلود غیرقانونی این فیلم‌ها گرفته شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «دکل» و «مزارشریف» در گفتگو با سینماپرس افزود: سینما و تماشای فیلم به صورت دسته‌جمعی تجربه‌ای متفاوت است و با تماشای بهترین فیلم‌ها در خانه قابل قیاس نیست اما امکان اکران آنلاین سال‌هاست تجربه شده و تا حدی موفق بوده است و هرچند نمی‌تواند جایگزین اکران به شیوه سنتی باشد و جای اکران در سالن سینما را بگیرد اما شیوه‌ای نوین در اکران محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی ناچاریم اکران آنلاین را هم امتحان کنیم. این وضعیت جدید که در آن قرار داریم خیلی مسائل و رفتارها را تغییر داده و در آینده خواهد داد. یکی از همین تغییرات شیوه اکران اینترنتی است. در این شیوه مخاطب می‌تواند با امکاناتی که در منزل دارد فیلم‌های روز را تماشا کند. هرچند همانطور که پیش‌تر گفتم هیچ‌چیز جایگزین تماشای دسته‌جمعی فیلم در سالن‌های سینما را نمی‌گیرد.  

او افزود: اکران آنلاین در کشور ما هم تجربه جدیدی نیست. چراکه بسیاری از مخاطبان فیلم‌ها را پس از اکران در سینماها در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های جدید به صورت آنلاین تماشا می‌کنند و حالا می‌توانند یک فیلم روز را به این شیوه تماشا کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: امیدوارم شرایط فعلی و قرنطینه به زودی سپری شده و مخاطبان سینما باز هم فیلم‌ها را به صورت جمعی در سالن‌های سینما تماشا کنند. در حال حاضر مردم ناچارند در منزل بمانند و شاید اکران آنلاین در چنین روزهایی خوب باشد و از آن استقبال شود.  

برزیده در پایان گفت: باید پس از اکران آنلاین فیلم «خروج» و کسب تجربه در این زمینه و مشاهدات میدانی از میزان استقبال مردم درمورد چنین شیوه‌ای از اکران تصمیم‌گیری شود. طبعا هنرمندان دوست دارند در شرایطی اثرشان اکران شود که بتوانند بازخورد مخاطب را ببینند اما در این روزها و برای بازگرداندن سرمایه فیلم‌ها اکران آنلاین شاید گزینه مناسبی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.