سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

حسن کلامی:

سینمای آنلاین برای الان خوب است نه همیشه!

حسن کلامی

سینماپرس: تهیه‌کننده «آبادان یازده ۶۰» گفت: ورود ابراهیم حاتمی‌کیا به اکران آنلاین نشان از هوشمندی او دارد. کسی تا به الان به این موضوع فکر نکرده بود؛ همچنان که به نظرم این طرح حتی پرریسک توسط «خروج» و در این شرایط خاص جواب می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، سامانه آنلاین سینما طرح جدیدی در ایام کرونایی است که با فیلم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز شده است بلکه بتواند جایگزینی موقت و یا طرحی موازی با اکران عمومی سینما نیز باشد.

حسن کلامی، تهیه‌کننده سینما که «آبادان یازده ۶۰» را آماده اکران دارد، در گفتگو با آنا با اشاره به شرایط کلی سینما در روزهای پیش رو بیان کرد: با توجه به چشم‌اندازی که من می‌بینم بعید است سینما تا چند ماه آینده هم به شرایط مساعد و قبلی برگردد خصوصا اینکه بتوان دوباره مخاطب جمعی را به سینما آورد.

در طرح آنلاین مواظب باشیم سرهم کلاه نگذاریم

وی درباره طرح سینمای آنلاین نیز گفت: بالاخره فیلمی با سرمایه میلیاردی ساخته شده که دنبال اکران و بازگشت سرمایه خود است. باید راهی پیدا شود که این بازگشت سرمایه دوباره فراهم شود و بالتبع مخاطب هم بتواند چنین فیلم‌هایی را به تماشا بنشیند. یکی از این راه‌ها نیز اکران اینترنتی است.

این نوع اکران به نظرم در شرایط فعلی جواب بدهد اما با باز شدن سینماها، مخاطبق با انتخاب‌های بیشتر و تفریحات دیگر روبروست و نمی‌توان در آن زمان روی اکران اینترنتی حساب جدی باز کرد

کلامی ادامه داد: من با انجام موقت این طرح موافقم البته اینجا نیز باید رعایت حال مخاطب را کرد. مثلا اگر برخی قیمت بلیط را بالا تعیین کنند، سودی به حال مخاطب نخواهد داشت. فیلم برای مردم است بنابراین باید راهی سهل جلوی مردم گذاشت که راحت فیلم ببینند. مواظب باشیم سر هم کلاه نگذاریم.

فیلم خوب را باید برای اکران عمومی در سینماها گذاشت

تهیه‌کننده «زخم شانه حوا» سینمای اینترنتی یا آنلاین را طرح قابلی است و گفت: البته نمی‌شود این طرح را بدون برنامه هم اجرا کرد همچنان که مثلا دانلود غیرقانونی یک خطر است. باید در این شرایط از اکران از فیلم نیز مراقبت کرد.

وی اجرای این طرح را مناسب شرایط خاصی مثل کرونا و بسته بودن سینماها دانست و عنوان کرد: فیلم سینمایی برای پرده بزرگ ساخته می‌شود و دیدن فیلم روی پرده هم خیلی متفاوت است. هرچند که همه آثار سینمایی این ویژگی را ندارند. به زعم من فیلم خوب را باید برای اکران عمومی در سینماها گذاشت.

کلامی درباره شروع اجرای طرح سینمای آنلاین با فیلم «خروج» خاطرنشان ساخت: به نظرم ورود سازمان اوج و نیز ابراهیم حاتمی‌کیا نشان از هوشمندی آنان دارد. کسی تا به الان به این موضوع فکر نکرده بود؛ همچنان که به نظرم این طرح حتی پرریسک توسط این فیلم و در این شرایط خاص جواب می‌دهد.

فیلم سینمایی برای پرده بزرگ ساخته می‌شود و دیدن فیلم روی پرده هم خیلی متفاوت است. هرچند که همه آثار سینمایی این ویژگی را ندارند. به زعم من فیلم خوب را باید برای اکران عمومی در سینماها گذاشت.

مخاطب با خرج کمتر فیلم به روز و خوب می‌بیند

وی همچنین عنوان کرد: این نوع اکران به نظرم در شرایط فعلی جواب بدهد اما با باز شدن سینماها، مخاطبق با انتخاب‌های بیشتر و تفریحات دیگر روبروست و نمی‌توان در آن زمان روی اکران اینترنتی حساب جدی باز کرد.

حسن کلامی در نهایت گفت: فعلا بسیاری در خانه نشسته‌اند و حتی مخاطب سینما گزینه بهتری برای تماشای فیلم ندارد و خب از سینمای آنلاین استفاده می‌کند. با خرج کمتر فیلم به روز و خوب هم می‌بیند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.