شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

بنابر دستور دونالد ترامپ؛

بازگشایی سینماهای آمریکا تدریجی خواهد بود

دونالد ترامپ

سینماهای آمریکا به‌دنبال صدور دستور بازگشایی سه مرحله‌ای کسب‌وکارها در این کشور، در ماه‌های آینده به‌صورت تدریجی بازگشایی می‌شوند اما به‌نظر می‌رسد هنوز امیدی به رونق مجدد نیست.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، دونالد ترامپ پنج شنبه اعلام کرد سینماها ممکن است ظرف چند ماه آینده به آرامی بازگشایی شوند. این خبر در دل مجموعه گسترده‌ای از دستورالعمل‌ها اعلام شد که نشان می‌دهند اقتصاد آمریکا چگونه و چه زمانی می‌تواند از زیر بار همه‌گیری ویروس کرونا سر بیرون بیاورد. این کورسوی امیدی برای صاحبان سینماهاست که با تعطیلی اجباری مشاغل، ضررهای جبران‌ناپذیری را متحمل شده بودند.

اما حتی اگر مجموعه‌های چند منظوره هم باز شوند، باز چندین ماه طول می‌کشد تا استودیوها بتوانند با اطمینان کارشان را از سر بگیرند و فیلم‌های بزرگ و بلاک‌باسترهای خود را اکران کنند.

بیشتر زمان‌های اکران تا آگوست (مرداد) به عقب رانده شده‌اند اما هنوز فیلم‌هایی با تاریخ‌های جلوتر باقی مانده‌اند. برای مثال یونیورسال فیلم کمدی «شاه استتن آیلند» را در ۱۹ ژوئن دارد و برادران وارنر تریلر عملی تخیلی «تِنِت» ساخته نولان را برای ۱۷ جولای و دیزنی نمایش «مولان» را برای ۲۴ جولای حفظ کرده‌اند.

از سوی دیگر سینماهای زنجیره‌ای مانند «سینه‌مارک» پیش‌بینی کرده‌اند که مردم بتواند از اوایل جولای راهی سینماها شوند اما هنوز علامت مشخصی وجود ندارد که نشان دهد چراغ‌های سینماها از چه زمانی واقعاً روشن خواهد شد.

روند بازگشایی نیز حتماً در بین ایالت‌های مختلف متفاوت خواهد بود و سینماها می‌توانند به تدریج در مناطقی که کمتر از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، شروع به کار کنند؛ اما مناطقی مانند نیویورک و نیوجرسی که با آسیب سختی روبه‌رو شده‌اند احتمالاً مدت بیشتری تعطیل می‌مانند. به این ترتیب استودیوهای بزرگ نیز انگیزه کم‌تری خواهند داشت تا بخواهند فیلم‌های مهم خود را ارایه کنند.

یک کارشناس معتقد است نیویورک و لس‌آنجلس جزو مکان‌هایی خواهند بود که دیرتر از مثلاً مونتانا کارشان را شروع می‌کنند و در این حالت کسی نخواهد خواست که «مولان» یا «تنت» را تنها در مکان‌های محدودتر اکران کند.

جف باک تحلیل‌گر باکس‌آفیس شرکت اگزیبیتور ریلیشنز گفت: «بدون توجه به همه اطمینان خاطری که می‌دهند، من به هیچ وجه نمی‌توانم تصور کنم که یک بلاک‌باستر بلافاصله اکران شود».

پل درگارابدیان تحلیل‌گر ارشد کام‌اسکور هم اضافه کرد: «اگر سالن‌های سینما در سراسر جهان در درجات مختلفی بازگشایی شوند باز هم اکران فیلم‌های بزرگ از نظر مالی بسیار سخت می‌شود چون این فیلم‌های بودجه بالا به شدت متکی بر درآمد جهانی هستند».

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.