یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

راهکار تحقق «جهش تولید» در سینما و تلویزیون/۶

شاهمرادی زاده: جهش تولید در سینمای فعلی که سرشار از ابتذال، پوچی و تبلیغ ضدارزش ها است نفعی ندارد/ نیاز به مدیریت انقلابی در سینما داریم

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۹۹ به عنوان «جهش تولید» گفت: جهش تولید در سینمای فعلی که سرشار از ابتذال، پوچی، بی هویتی و تبلیغ ضدارزش ها است نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه باعث ضرر و خسران جدی به جامعه و ارزش ها و آرمان های انقلابی و دینی نیز می شود.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مبحث بسیار مهم «جهش تولید» که رهبر فرزانه انقلاب با هوشیاری و درایت مثال زدنی شان به عنوان شعار سال انتخاب کردند بسیار حائز اهمیت است. اصل این شعار در حوزه اقتصاد کاملاً مشخص است و معنا و مفهوم آن این است که ما باید برای اینکه نوکر آمریکای جهانخوار و غرب وحشی نباشیم خودمان تمام نیازهای کشورمان را تولید و تأمین کنیم.

وی ادامه داد: بی تردید آمریکایی ها و غربی ها تمام توان خود را به کار می بندند تا ما به این اصل اساسی دست پیدا نکنیم اما با توجه به روحیه انقلابی مردم ولایی و مومن ایران اسلامی تیر آن ها به سنگ خواهد خورد و ما با تمام قوا پیش خواهیم رفت.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه فقدان افق درازمدت در سینما و تلویزیون باعث شده تا هیچ تدبیری برای مقابله با غربی ها در آن دیده نشود اظهار داشت: سالانه انبوهی از فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی پوچ، بی خاصیت، ضدخانواده، ضد دین، ضد انقلاب و ضد ارزش ها در سینما و تلویزیون تولید می شوند که جز تخریب آرمان های انقلابی و آنچه ارکان اساسی زندگی است هیچ دستاوردی ندارند، پس همان بهتر که تولیدات در سینما و تلویزیون به حداقل برسند.

شاهمرادی زاده در همین راستا تصریح کرد: در سینمای ایران ما با ۲ دسته فیلم و فیلمساز روبرو هستیم؛ دسته اول فیلم ها و فیلمسازانی که خنثی هستند و اگر احیاناً افق دیدی هم داشته باشند در نطفه خفه می شوند، دسته دوم آثاری سیاه نما، ضداخلاقی و ضد ارزشی هستند که ما را به این باور می رساند لابی های صهیونیستی و فراماسونرها برای تولید محتوایی آن ها خط دهی کرده اند؛ بی شک تولید آثار در هر ۲ دسته هیچ نفعی برای فرهنگ و هنر و جامعه دیده نمی شود و از این رو نباید به هیچ عنوان به فکر جهش تولید در سینما و تلویزیون بود.

بازیگر فیلم های سینمایی «بر بال فرشتگان» و «آخرین شناسایی» متذکر شد: زمانی جهش تولید در سینما و تلویزیون اهمیت پیدا می کند که نیروهای ولایی، انقلابی و متعهد و مومن اداره و تولید آثار سینمایی و تلویزیونی را در دست بگیرند و یک پالایش اساسی در سینما و تلویزیون صورت گیرد. ما زمانی باید به فکر افزایش تولیدات سینمایی باشیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را موظف بداند که در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام بردارد و آثاری بامحتوای ارزشمند ارائه کند.

وی سپس با طرح این پرسش که چرا شعار مهم «مرگ بر آمریکا» در فیلم های ما شنیده نمی شود؟ اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری چندی قبل به درستی اشاره کردند ما به شدت دچار ولنگاری فرهنگی شده ایم و مسئولان ما خود مسبب ایجاد ولنگاری فرهنگی هستند و دلشان نمی خواهد در راستای اهداف انقلابی کار کنند این در حالی است که همه آثار سینمایی و تلویزیونی ما باید در جهت تبیین شعار مهم مرگ بر آمریکا باشند.

این فیلمساز تأکید کرد: ما باید در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی مان آزادی در ایران اسلامی و خفقان در آمریکای جهانخوار را به تصویر بکشیم؛ باید این شعور در میان مدیران ارشد فرهنگی و هنری کشور وجود داشته باشد که تولیدات سینمایی در جمهوری اسلامی ایران باید بر مبنای این اصل باشند.

وی در خاتمه اظهاراتش خاطرنشان کرد: متأسفانه نه تنها حوزه فرهنگ و هنر که حوزه مهم آموزش و پرورش هم دچار ولنگاری شده است. مسئولان دولت هم اکنون در حال اجرای سند ننگین و ضد ارزشی ۲۰۳۰ هستند. مفاد این سند تماماً بر ضد ارزش های دینی و انقلابی و روحیه خوداتکایی و خودباوری ملی است و باید هرچه سریع تر جلوی آن گرفته شود. روحانیون، مردم مومن و انقلابی و متعهد به آرمان های اسلام و انقلاب باید با تمام قوا جلوی این رویه زشت و زننده ایستادگی کنند و اجازه ندهند برخی مسئولان به انقلاب بیش از پیش خیانت کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.