یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

شرطِ تلویزیون برای تبلیغ اکران اینترنتی فیلم‌ها؛

تنها اکران «غیرانحصاری» مشمول امکانات تبلیغاتی رسانه ملی می شوند

آگهی بازرگانی

سینماپرس: ساترا اعلام کرد اگر فیلم‌های سینمایی در رسانه‌های صوت و تصویر داخلی به نحو غیرانحصاری اکران شوند، می‌توانند از ظرفیت تبلیغات در صدا و سیما بهره‌مند شوند.

به گزارش سینماپرس، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، وابسته به صدا و سیما، در بیانیه‌ای، شرایط پخش آگهی تلویزیونی برای اکران اینترنتی فیلم‌های سینمایی را مشخص کرد.

در متن بیانیه ساترا آمده است:

«در روزهایی که کشور و جهان با معضل بیماری کرونا روبه‌رو است، صنعت سینما نیز از این مسئله متأثر شده است. ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، منجر به اکران نشدن فیلم‌های سینمایی در سالن‌های سینما شده که می‌تواند منجر به لطمه جدی به تولیدکنندگان فیلم شود.

در این شرایط، اهمیت رسانه‌های صوت و تصویر به‌عنوان بستری برای نمایش و اکران فیلم‌های سینمایی، بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. خانواده رسانه‌های صوت و تصویر می‌توانند به بهترین نحو از این فرصت استفاده کنند و در راستای رسیدن به سهم حداکثری محتوای ایرانی گام بردارند. همچنین در صورت تجربه موفق اکران فیلم‌های سینمایی در سامانه‌های برخط ممکن است اکران فیلم‌های سینمایی در آینده نزدیک دستخوش تغییر شود.

ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر این حوزه ضمن استقبال از اکران فیلم‌های سینمایی از طریق سامانه‌های صوت و تصویر کشور، همچنین با محترم شمردن قراردادهای دوطرفه میان تهیه‌کنندگان و سامانه‌های پخش محتوای صوتی و تصویری، اعلام می‌دارد در راستای انجام وظایف ذاتی خود، ایجاد شرایط برابر برای همه سرویس‌های دارای مجوز، جلوگیری از شکل‌گیری رفتارهای ضدرقابتی و تبدیل محدودیت اکران به فرصت توسعه متوازن کل صنعت رسانه‌های فراگیر را جزو سیاست‌ها و راهبردهای مدنظر خود قرار می‌دهد.

در این راستا، بر اساس توافق ساترا و اداره کل بازرگانی رسانه ملی، در صورتی که فیلم‌های سینمایی در ایام تعطیلی سینماها در رسانه‌های صوت و تصویر داخلی اکران شوند و در زمان اکران به نحو «غیرانحصاری» و از طریق تعداد قابل توجهی از رسانه‌های دارای مجوز، قابل دسترس برای عموم باشند، می‌توانند از امکانات تسهیل‌گرایانه تبلیغات فیلم‌های سینمایی در رسانه ملی بهره‌مند شوند.

ساترا همچنین تلاش خود را برای حفظ مالکیت معنوی فیلم‌ها به صورت مسئولانه پیگیری می‌کند. لذا همانگونه که در روزهای گذشته از انتشار فیلم‌های اکران‌شده در رسانه‌ها به صورت غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده است در روزهای آتی نیز همین رویه با شدت و دقت دنبال می‌شود تا زمینه معماری و شکل‌گیری اقتصاد اکران در سامانه‌های صوتی و تصویری به درستی صورت پذیرد.

امید است تجربه موفق اکران فیلم‌های سینمایی در سامانه‌های صوتی و تصویری، موجب رشد و توسعه هر چه بیشتر این صنعت شود و شاهد دسترسی کاربران به محتواهای متنوع ایرانی در سامانه‌های صوتی و تصویری داخلی باشیم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.