جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

رییس هیات مدیره انجمن مستندسازان خبر داد؛

ایجاد گروه‌های مشاوره برای مستندسازان

انجمن مستند سازان

رییس هیات مدیره انجمن مستندسازان از تلاش برای ثبت این انجمن در وزارت کار خبرداد.

به گزارش سینماپرس، میلاد خالقی منش رییس هیات مدیره انجمن مستندسازان در گفتگو با مهر، درباره فعالیت‌های این انجمن که در سال جدید، گفت: یکی از مباحثی که در سال جاری انجمن بسیار جدی آن را پیگیری می‌کند، همکاری با سمن‌های ستاد توانمندسازی شهرداری است، این پروژه قرار است در سال جاری راه اندازی شود، که در قالب آن بحث نمایش‌های مداوم آثار مستند با کمک سمن‌ها را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: مساله دیگر درباره فعال کردن وب سایت انجمن مستندسازان است که قرار است تبدیل به یک مرجع کامل در حوزه سینمای مستند شود. همچنین قرار است با چند شرکت VOD همکاری داشته باشیم، علاوه بر آن در سایت انجمن پروفایل مستندسازان فیلم‌ها و پرونده فعالیت آن‌ها قرار می‌گیرد.

این مستندساز با اشاره به این که بحث تولید محتوا در بخش‌های مختلف سینمای مستند از دیگر مواردی است که آن را پیگیری می‌کنیم، تاکید کرد: قرار است چند سمینار برگزار شود که البته برگزاری آن بستگی به تمام شدن شیوع ویروس کرونا در کشور دارد. در این سمینارها به مسائلی چون حضور فیلم‌های مستند در جشنواره‌ها و رویکرد آن و مساله جشنواره‌های داخلی و کارکرد آن پرداخته می‌شود.

رییس هیات مدیره انجمن مستندسازان توضیح داد: قرار بود با جشنواره «ژان روش» فرانسه همکاری داشته باشیم که البته فعالیت‌های این جشنواره نیز به دلیل شیوع کرونا متوقف شده است. بحث دیگر تشکیل گروه مشاوره فیلم مستند است تا به مستندسازانی که تمایل دارند و یا به انجمن‌های مختلف که در حوزه تولید سینمای مستند فعال هستند، مشاوره دهند.

وی تاکید کرد: با این همکاری‌ها جریانی را در سینمای مستند ایجاد می‌کنیم، البته تاکید می‌کنم که انجمن مستندسازان برای جلوگیری از سوءتفاهم‌ها نمی‌تواند به طور مستقیم وارد تولید شود.

کارگردان مستند «گربه‌ها ناآرام» ادامه داد: همکاری با مراکز مختلفی که از آن نام برده شد بیشتر برپایه برگزاری جلسات با انجمن مستندسازان و ارائه پیشنهاد از سوی این مراکز به مستندسازان است. در واقع ما در انجمن پل ارتباطی این مراکز با مستندسازان هستیم.

خالقی منش در پایان گفت: بحث ثبت انجمن مستندسازان نیز به جای خوبی رسیده است و امیدوارم همکاری بیشتری در وزارت ارشاد برای ثبت این انجمن صورت گیرد. در واقع انجمن مستندسازان یک انجمن صنفی نیست بلکه یک انجمن فرهنگی است و همچنان وابسته و نزدیک به بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امیدوارم روند ثبت این انجمن سریع تر صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.