سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷

شفافیت در «بی قاب، بی نقاب»؛

«سعید الهی» و «میلاد دخانچی» به واکاوی گزارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از جشنواره فیلم فجر خواهند نشست

سعید الهی-میلاد دخانچی

سینماپرس: فردا چهارشنبه ساعت ۱۶ در جدیدترین از برنامه «بی قاب، بی نقاب» از رادیو گفت و گو چالش های موجود در گزارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سینماپرس، در این برنامه که دکتر امیررضا مافی استاد دانشگاه میزبان دکتر سعید الهی کارشناس فرهنگ و رسانه و ایزد مهرآفرین منتقد سینما بصورت حضوری و دکتر میلادخانچی تحلیل گر و کارشناس مطالعات فرهنگی بصورت تلفنی خواهد بود؛ به سوالاتی از قبیل اینکه آیا گزارش ها سفارشی هستند؟ چه نسبتی میان گزارش داده شده و جامعه ما وجود دارد؟ چه تیمی و با چه تخصص و هدفی این گزارش تهیه و تدوین نموده است؟ پاسخ داده می شود.

بر اساس این گزارش، مطالعات فرهنگی بصورت تلفنی «گفتن و شنیدن»، یک نوع خطِ ارتباطی با مردم است، در این بین فرهنگ گفتگو در جامعه امروز باید پیش از پیش تقویت و در بین آحاد جامعه از مسئولان تا مردم نهادینه شود به طوریکه همه افراد بتوانند با بیان نظرات مفید و سازنده ومسئولان نیز با پاسخ های صریح و شفاف به حل مسائل و مشکلات جامعه از این طریق بپردازند.

محمد معافی مدنی، مدیر گروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفت و گو در خصوص جزییات برنامه «بی قاب، بی نقاب» توضیح داد: رسانه بعنوان چشمان تیزبین جامعه و رکن چهارم دموکراسی نقش مهمی در نظارت و آگاهی بخشی دارد، لذا برنامه «بی قاب بی نقاب» با هدف نقش‌آفرینی فعال و روشنفکرانه جهت شفاف سازی چالش‌ها و مباحث گوناگون حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مانند فساد، رانت، مشکلات فرهنگی، نفوذ و تهاجم فرهنگی از رادیو گفت و گو پخش می شود.

وی افزود: این برنامه با مشارکت پژوهشگران و مسئولان پژوهشگاه‌ها و اندیشکده های مختلف طراحی شده است و قرار است با سه شعار «صریح – مستند و منتقدانه» به بررسی حوزه های گوناگون بپردازد. امید که با گذر از محافظه‌کاری و رسیدن به صراحت رسانه‌ای گامی در جهت پیشگیری چالش‌های حوزه‌های گوناگون برداریم.

**انصاف و شفافیت حرف اول را می‌زند

رقیه زهرا پرندآور، تهیه کننده برنامه «بی قاب، بی نقاب» نیز به همین مناسبت در خصوص اهداف این برنامه گفت: با توجه به اینکه شفافیت در حوزه های مختلف یکی از مباحث و مطالبات اصلی مردم است، قصد داریم در این برنامه سوالات و مطالبات مردمی را در عین بی طرفی، توازن و انصاف به صورت شفاف بیان کنیم و پاسخی درخور و شایسته برای مردم از مسئولان دریافت کنیم.

وی افزود: این برنامه به دنبال بیان راهکار از سوی اساتید و نخبگان برای حل مشکلات و چالش‌های موجود در کشور است. امیدواریم نقد منصفانه کارشناسان منجر به برنامه ریزی های جدی از سوی مسئولان کشور شود و البته دستگاه‌های مربوطه برای حل معضلات موجود نهایت همکاری را با این برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: در برنامه سینمایی فردا چهارشنبه این سواللت مطرح خواهد شد که گروه فرهنگی-اجتماعی مرکز شامل چه کسانی است و نسبت این افراد با دنیای هنر و سینما چیست؟ این گروه به غیر از تحلیل جشنواره فجر چه اقداماتی کرده است؟ چرا لحن و نگاه گزارش در سال ۹۸ با ۹۷ و ۹۶ متفاوت است؟ و اساسااین گزارشها با چه هدفی تهیه و تنظیم می شوند؟
شایان ذکر است برنامه «بی قاب، بی نقاب» دهم اردیبهشت ساعت ۱۶ روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۳ مگاهرتز پخش خواهد شد.

نظرات

  • ۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۲:۱۰
    0 0
    کلا هر حرکتی بکنه میزنید خوببه

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.