چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

با انتشار بیانیه داوران جشنواره مونیخ؛

جایزه بزرگ فیلم‌های مرتبط با کودک به «نت‌های مسی یک رویا» رسید

فیلم مستند «نت‌های مسی یک رویا»

سینماپرس: «نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند جایزه بزرگ فیلم‌های مرتبط با کودک جشنواره مستند مونیخ را دریافت کرد.

به گزارش سینماپرس، جشنواره مستند مونیخ (DOK.fest München) جایزه بزرگ فیلم‌های مرتبط با کودک تحت عنوان (DOK.fest Award SOS-Kinderdörfer Weltweit) را به فیلم «نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند اهدا کرد.

این جایزه به مستندهایی اهدا می‌شود که چشم‌انداز کودکان و نوجوانان را نمایش می دهد.

هیات داوران این جشنواره در بیانیه خود آورده است: «فیلمساز ایرانی رضا فرهمند موفق شده ما را به وضوح به دنیای کودکان در مناطق جنگی و بحرانی ببرد. این دوربین همراه با ملوک و دوستانش ما را به عمق زندگی روزانه بعد از جنگ می‌برد؛ کارهای ساده‌ای نظیر لباس شستن در صبح و شانه کردن موها با همراهی دوربین رضا، تبدیل به حرکات معناداری می‌شوند. این‌ها نشان می‌دهند که در زندگی هر کودک، در هر زندگی انسانی حتی در شرایط نامطلوب، عزت و احترام جاری است. رضا فرهمند خانه‌ها و شهرهای بمب‌گذاری شده را با یک دوربین قدرتمند اسیر می‌کند و داستانی جدی و چشمگیر از امید بچه‌ها برای آینده بهتر می‌گوید.»

« Michaela May» بازیگر، « ProfHeribert Prantl» مقاله‌نویس و نویسنده، «Michaela Braun» معاون رییس هیات نظارت و کمیته پرسنل موسسه دهکده‌های کودکان SOS در سراسر جهان، « Timo Großpietsch» فیلمساز مستند و سردبیر رومان کارز مدیر فاکس نیوز آلمان، و « Martin Kowalczyk» تدوینگر، اعضای هیات داوران جشنواره مستند مونیخ ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهند.

«نتت‌های مسی یک رویا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند، رقابت بین‌المللی خود را با حضور در میان هفت مستند شاخص جشنواره لوکارنو در ماه آگوست آغاز کرد و نامزد دریافت جایزه بزرگ «هارل» آمریکا شد و در جریان حضور در دیگر فستیوال های بین المللی، جایزه ویژه هیات داوران را از جشنواره المپیای یونان دریافت کرد.

پخش بین‌الملل فیلم با مرجان علیزاده کمپانی ArtHouse Cinematheque در کانادا است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.