یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

زمزمه‌هایی از حذف شورای پروانه ساخت/۶

شاه حسینی: حذف پروانه ساخت به ابتذال در سینما شکلی قانونی می دهد!/ تلخی، سیاهی، خیانت و ابتذال سینما را احاطه کرده است

انسیه شاه حسینی در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما گفت: حذف پروانه ساخت به ابتذال در سینما شکلی قانونی می دهد! کسانی که چنین طرح هایی را ارائه می کنند تنها درصدد ترویج ابتذال بیشتر در سینما هستند و من نمی دانم این افراد چه فاجعه ای بیش از این فاجعه کنونی که در سینما شاهد آن هستیم را می خواهند به بار بیاورند!

کارگردان فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «غروب شد بیا» در پی انتشار ماده ۱۰ پیش‌نویس نظام‌نامه تهیه‌کنندگی از سوی سازمان سینمایی که در آن زمزمه هایی مبنی بر حذف شورای پروانه ساخت وجود دارد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته مهم اینجا است که امروزه سینمای ایران سرشار از زشتی ها و تلخی ها و سیاهی ها شده است؛ خبری از اخلاق مداری، انسانیت، ایثار، از خودگذشتگی، صلح و معرفت در سینما نیست! بی تردید حذف پروانه ساخت می تواند منجر به تولید آثاری به مراتب مبتذل تر و شنیع تر از آثار کنونی شود و این اتفاق برای عرصه فرهنگی و هنری کشور بسیار خطرناک است.

این سینماگر اظهار داشت: تلخی، سیاهی و خیانت و ابتذال سینمای کشور را احاطه کرده است؛ ما شاهد برخی عشق های نامتعارف و غیراخلاقی و فساد در آثار سینمایی روبرو هستیم. کمدی های سخیف سرشار از شوخی های رکیک جنسی سینما را دربرگرفته اند و برخی آثار ما به مراتب مبتذل تر از فیلم های غربی شده و در این وانفسا و بحران جدی اخلاقی که در سینما شاهد آن هستیم حذف پروانه ساخت می تواند موجبات ترویج بیشتر فساد در سینما را فراهم سازد.

شاه حسینی با بیان اینکه دولت دیگر به آخر خط رسیده اظهار داشت: من هر روز صبح که از خواب بلند می شوم با خوشحالی یک برگ از تقویم را می کنم و به سلط زباله می اندازم چرا که می بینم یک روز به پایان عمر این دولت نزدیک تر شده ام؛ همه ما امیدواریم که ان شاالله با روی کار آمدن دولت بعدی تمامی این معضلات و مشکلات مهم اخلاقی در سینما برطرف شود. ما پیش تر نیز در سینما شاهد چنین اتفاقات و معضلاتی بودیم که خوشبختانه با روی کار آمدن یک دولت متعهد برخی از این مشکلات حل شد و ان شاالله حالا نیز با پایان عمر این دولت مسأله فساد و ابتذال در سینما مجدداً برچیده خواهد شد.

وی متذکر شد: خوشبختانه با تغییر و تحولات خوبی که در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته امید ما برای بهبود اوضاع در همه ارکان کشور و بالاخص حوزه مهم و اثرگذار فرهنگ و هنر به ویژه سینما بیشتر شده و من امیدوارم با تغییر دولت و روی کار آمدن افرادی متعهد، انقلابی و ولایتمدار بتوانیم در سینما تنها شاهد تولید آثار انقلابی، دینی، اخلاق مدارانه، انسانی و ارزشی باشیم.

شاه حسینی در خاتمه این گفتگو افزود: امروزه مردم نیز از این ابتذال مفرط در سینما خسته و عاجز شده اند و دیگر استقبالی از این آثار مهوع و شرم آور ندارند و ان شاالله با سیاست گذاری های جدیدی که به زودی در سینما شاهد آن خواهیم بود اوضاع و احوال فرهنگ و هنر و سینما نیز متحول خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.