دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

به صورت جشنواره آنلاین؛

معرفی برندگان «ویزیون دو ریل»

جشنواره مستند «ویزیون دو ریل»

سینماپرس: با اهدای جوایز جشنواره «ویزیون دو ریل»، فیلم‌های «پونتاساکرا»، «دیگری» و «ساپلو» سه جایزه اصلی را بردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جوایز جشنواره مستند «ویزیون دو ریل» که به صورت آنلاین برگزار شد «پونتاساکرا» ساخته فرانچسکا مازولنی٬ «دیگری» ساخته فرانسیسکو برمژو و «ساپلو» ساخته نیک براندستینی را به عنوان برندگان سه جایزه اصلی خود انتخاب کرد.

در مراسم اهدای این جوایز سوییسی که شب پیش (یکشنبه) به صورت آنلاین برگزار شد٬ بیشترین تجلیل‌ها در بخش اصلی رقابتی برای فیلم بلند بین‌المللی به «آنرکا٬ نفس زندگی» ساخته مارکو و یوهانس لموسکالیو٬ «سیلوئت» ساخته افسانه سالاری٬ «پدر نقش خودش را بازی می کند» ساخته مو اسکارپلی و «بیرون جاده» ساخته خوزه پرمار رسید.

در بخش مسابقه بین‌الملل، دو تقدیر ویژه از ۲ فیلم «پدر نقش خودش را بازی می‌کند» ساخته مو اسکارپلی محصول ونزوئلا٬ بریتانیا٬ آمریکا و ایتالیا و مستند «سیلوئت» ساخته افسانه سالاری کارگردان ایرانی به عمل آمد.

در زمان اهدای این جایزه گفته شد این ۲ فیلم آنقدر خوب بودند که نتوانستیم بین آنها دست به انتخاب بزنیم. فیلم سالاری که محصول ایران و فیلیپین است سال پیش در جشنواره کارلووی واری به عنوان برنده مستند در حال ساخت انتخاب شده بود. این فیلم ماجرای یک مهاجر جوان افغان است که برای بازگشت به کشورش با چالش‌هایی روبه روست و «پدر نقش خودش را بازی می‌کند» مستندی درباره پدر و پسری است که در حال ساخت فیلمی هستند که در آن پدر نقش خودش را در میان جنگل‌های آمازون بازی می‌کند.

«پونتاساکرا» ساخته فرانچسکا مازولنی از ایتالیا به عنوان بهترین فیلم بلند در بخش بین‌المللی انتخاب شد و «آنرکا٬ نفس زندگی» از فنلاند جایزه نوآورانه‌ترین فیلم را برد.

جایزه بین‌مذهبی ینز به فیلم «بیرون جاده» خوزه پارمار از مکزیک و آمریکا اهدا شد.

برنده بخش رقابتی ملی جشنواره نیز «ساپلو» ساخته نیک برندستینی از سوییس بود که به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و جایزه هیات داوری نیز به «گاوها روی سقف» ساخته آلدو گوگولس از سوییس رسید. از فیلم «خصوصی» ساخته رافایل هولتسر نیز تقدیر ویژه به عمل آمد.

جایزه مخاطبان که یکی از جوایز مهم این رقابت‌هاست به فیلم چینی-آلمانی «آینه آینه روی دیوار» اهدا شد.

امسال پنجاه و یکمین دوره جشنواره «ویزیون دو ریل» به صورت آنلاین برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.