دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

معین کریم‌الدینی:

«وی او دی» می‌تواند کمک مهمی به چرخه از کار افتاده اکران فیلم‌های مستقل کنند

معین کریم الدینی

سینماپرس: کریم‌الدینی گفت: سامانه‌های وی او دی می‌توانند کمک مهمی به چرخه از کار افتاده اکران فیلم‌های مستقل کنند.

به گزارش سینماپرس، معین کریم‌الدینی مستندساز درباره اینکه برای حمایت از سینمای مستند و تجربی در دوران کرونا و پساکرونا چه باید کرد، به خبرنگاران جوان، گفت: تجربه سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر نشان داده است که بخش مهمی از مخاطبان سینمای مستقل و سینمای مستند اهل فیلم دیدن در سامانه‌های وی او دی هستند. این سامانه‌ها می‌توانند کمک مهمی به چرخه از کار افتاده اکران فیلم‌های مستقل کنند.

او ادامه داد: وقتش رسیده سینمای هنر و تجربه در مورد محاسن و معایب اکران آنلاین فیلم‌های مستقل مطالعه جدی کند. اگر صاحبان فیلم رضایت داشته و با این سیاستگذاری مشکلی نداشته باشند، ورود به بازار آنلاین و وی او دی فیلم‌ها به ویژه فیلم‌های مستند می‌تواند به چرخه اقتصادی این سینما کمک کند.

این مستندساز تأکید کرد: تصور من این است با وضعیتی که کرونا ایجاد کرده، سینماها اگر باز هم بشوند ممکن است آسیب جدی به مخاطبان سینما وارد شود. البته همه این موارد بر اساس حدس و گمان است و ممکن است تمام این فرمول‌ها و پیش‌بینی‌ها پس از کرونا به هم بریزد، اما بد نیست به راه‌های جایگزین هم فکر کرد. اگر سینما باز شد و هنروتجربه با افت مخاطب مواجه شد، آن موقع باید چه باید کرد؟

کریم‌الدینی افزود: ممکن است بسیاری از فیلمسازان حتی خود من لحظه اول به اکران آنلاین حس خوبی نداشته باشند؛ چون اکران و نمایشِ روی پرده برای هر فیلمسازی اهمیت دارد و کسی تمایل ندارد فیلمش برای اولین بار آنلاین اکران شود، اما ما الان داریم به چرخه اقتصادی اندکی که در حال حاضر سینمای مستند و تجربی دارد فکر می‌کنیم. باید تلاش کنیم این چرخه شکست نخورد و باقی بماند.

این مستندساز درباره کمک دولت به سینمای مستند و تجربی عنوان کرد: قبل از من خیلی ها از کمک و حمایت مالی دولت و سوبسید سخن گفتند؛ الان تنها نکته‌ای که به نظرم می‌آید این است نهادهایی که ابزار تبلیغات فیلم‌های مستقل را در اختیار دارند، می‌توانند کمک‌های بیشتری به سینمای مستقل و سینمای مستند کنند. قسمت عمده‌ای از تبلیغات فیلم‌ها در اختیار صداوسیما و شهرداری است و اگر وزارت ارشاد کارگروهی بین دو ارگان شهرداری و تلویزیون برای حمایت از بسته‌های تبلیغی فیلم‌های مستقل تشکیل دهد، اتفاق بهتری در روند اکران این فیلم‌ها خواهد افتاد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.