جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

مدیر شرکت پخش «نمایش گستران» مطرح کرد؛

بلاتکلیفی فعالان سینما در نبود ضوابط روشن از سرگیری فعالیت‌ها

امیرحسین حیدری

سینماپرس: امیرحسین حیدری مدیر شرکت پخش «نمایش گستران» با اشاره به نبود ضوابط معین برای از سرگیری فعالیت گروه‌های فیلمسازی و تبلیغات سینمایی، تأکید کرد بالاخره باید از جایی کارها را آغاز کنیم.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین حیدری مدیر شرکت پخش سینمایی «نمایش گستران» در گفتگو با مهر درباره شرایط کرونایی سینماها و تولید فیلم گفت: چندی پیش پروتکل‌های تولید و ضوابط آن به درستی اعلام شد اما باید این پروتکل‌ها از طریق ستاد کرونا یا وزارت ارشاد به همه ابلاغ شود. در حال حاضر دست‌اندرکاران فقط به فیلم‌ها و سریال‌های متوقف شده در مرحله تولید و یا پیش تولید توجه می‌کنند، اما به این موضوع توجه نمی‌کنند که در حال حاضر و حتی آن زمانی که شرایط قرنطینه سفت و سخت‌تر بود، خیلی از عوامل فنی سینما و تلویزیون در تیم تولید تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: حالا که دوستان با قوانین سفت و سخت به فکر سلامتی عوامل سینما هستند آیا به سلامتی تیزرسازان هم فکر می‌کنند؟ آیا روی آن‌ها هم کنترلی می‌شود؟ البته این درست است که پروژه‌ها متوقف شوند، قطعاً سلامتی مردم ارجحیت دارد، ‌ولی باید ببینیم روی کار آن‌ها هم نظارت می‌شود یا نه. خیلی از شرکت‌های تبلیغاتی با بچه‌های سینما کار می‌کنند. با توجه به اینکه عوامل سینما چاره‌ای ندارند و می‌خواهند امرار معاش کنند و امورات روزمره‌شان رفع شود، مجبورند که کار کنند. نکته دیگر این است که اگر قرار است ضوابطی برای ادامه کار وجود داشته باشد بهتر است این ضوابط زودتر مشخص شود تا آنهایی که منتظرند روند تولید فیلمشان به اتمام برسد، تکلیف خود را بدانند. به هر حال این چرخه در سینما باید ادامه پیدا کند، زندگی جریان دارد و کارها باید از جایی شروع شود. به نظرم ما باید با این اتفاق و این بلا مدارا کنیم و آن را به بهترین شکل رفع و رجوع کنیم.

مدیر شرکت پخش «نمایش گستران» توضیح داد: صداوسیما در ایام کرونایی تا یک جایی دست به تولید زد اما از یک جایی به بعد روند تولیدات خود را متوقف کرد ولی در سینما کماکان ضوابط به صورت سختگیرانه پیگیری می‌شود. ما می‌دانیم وضعیت نگران‌کننده است و هر گروه تولیدی حتما یک سری نکات بهداشتی را رعایت می‌کند با این وجود امیدوارم شرایط عادی به سینما و اکران برگردد.

وی افزود:‌باید توجه داشته باشیم که ما با یک زنجیره مواجه هستیم، یعنی وقتی سینماها تعطیل هستند، درآمد ندارند و پول صاحبان آثار برنمی گردد، قاعدتا نمی‌شود تولید کرد و پخش کنندگان به مشکل می‌خورند. در این میان تهیه‌کننده‌ای که می‌خواهد فیلمش را با این شرایط اکران کند به عواقب این موضوع فکر می‌کند. در حالت عادی که هیچ مشکلی نبود، فیلم‌های ما با شرایط دشواری اکران می‌شد به طوری که تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان کار سختی را برای اکران انجام می‌دادند. حالا با این محدودیت‌هایی که می‌خواهد برای نمایش آثار وضع شود نمی‌دانم که آیا تهیه‌کننده‌ای حاضر می‌شود که فیلمش را اکران کند یا نه و اگر قرار است اکران کند چه ضررهایی متحمل می‌شود و این ضرر زیان جایی جبران می‌شود یا نه؟ می‌دانم که پروتکل‌ها و محدودیت‌ها به درستی گذاشته می‌شود ولی با این اوضاع صنعت سینما به جد دچار مشکل می‌شود.

حیدری در پایان اظهار کرد: به نظرم کارها باید از جایی شروع شود. این روزها همه مشاغل کج دار و مریز به چرخه اقتصادی بازگشته‌اند اما باید بدانیم که سینما یک تفریح است و قبل از هر تفریحی لازم است که باید حال مردم خوب باشد تا از آن استقبال کنند. بنابراین قاعدتا آشتی مردم با سینماها کمی دیرتر اتفاق می‌افتد و ما باید بتوانیم با کمک عوامل دیگر این موضوع را کنترل کنیم. در این بین دولت و ارشاد حتما باید کمک کنند تا تهیه کنندگان راضی به اکران شوند و سینماداران بتوانند پول فیلم‌های اکران شده را به تهیه‌کنندگان برگردانند. این زنجیره به هم ربط دارد و مثل یک دومینو روی هم اثر می‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.