سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

عبدالله علیخانی:

باید مراقب بود اکران آنلاین به دست مافیا نیفتد

عبدالله علیخانی و علی روئین‌تن در مراسم تشییع پیکر مرحوم «جمشید الوندی»

سینماپرس: اکران آنلاین اگر نهادینه شود می‌تواند فشاری را که بر سینماداران است کاهش دهد، چون اساساً بسیاری از فیلم‌ها مناسب اکران در سینما نیستند و حالا با اکران آنلاین می‌توانند شانس خود را برای جلب مخاطب امتحان کنند.

به گزارش سینماپرس، عبدالله علیخانی تهیه‌کننده پیشکسوت با بیان این مطلب به جوان گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ فیلم در ایران تولید می‌شود که بسیاری از آن‌ها به اکران هم نمی‌رسند. اگر اکران آنلاین روی دور بیفتد می‌توان دست کم نیمی از این تولیدات را مستقیم روانه فضای مجازی کرد و برای اکران سایر آثار فضای بیشتری باز می‌شود.

تهیه‌کننده «آواز قو» و «رز زرد» ادامه داد: برای تحقق این امر باید از اکران آنلاین محافظت کنیم تا به دام سودجویان نیفتد. شک نکنید هر مسیر سودآوری با ورود جریانات سوءاستفاده‌گر روبه‌رو خواهد بود و اگر سودجویان وارد اکران آنلاین شوند در اینجا هم مافیایی شکل می‌گیرد که فقط امکان دیدن برخی آثار را به‌طور ویژه فراهم می‌کند.

علیخانی با درخواست از دولت برای مقابله با قاچاق مجازی گفت: دولت و بالاخص وزرای ارشاد و ارتباطات باید پای کار بیایند و برای مقابله با قاچاق تشریک مساعی کنند و سپس با هماهنگی دستگاه قضا کاری کنند که قاچاقچیان به لحظه فعالیت‌شان مختل شود، وگرنه اینکه فیلمی را اکران آنلاین کنیم و نتوانیم جلوی قاچاق را بگیریم، چه فایده‌ای دارد؟

تهیه‌کننده «آواز تهران» و «قافله» با اشاره به وضعیت شبکه خانگی در نتیجه قاچاق گفت: زمانی بود که کمیته صیانت با همراهی تهیه‌کنندگان به شدت با قاچاق فیزیکی محصولات مقابله می‌کرد و در نتیجه شبکه قاچاق فیزیکی تقریباً منحل شده بود ولی در سال‌های بعد قاچاقچیان به شدت در فضای مجازی رشد کردند و کار به جایی رسید که تیراژ محصولات خانگی افت محسوسی داشت.

این تهیه‌کننده ۷۰ساله در رابطه با عاقبت سینماها و اکران آنلاین گفت: سینماها بالاخره باز می‌شوند و باز هم مخاطب خواهند داشت. مگر با اختراع تلویزیون، رادیو از بین رفت؟ مگر با فراگیری فضای مجازی، سینما تعطیل شد؟ مسئله این است که برای سینما باید محصول سینمایی تولید کرد و محصول سینمایی هم جز در سینما، لذت تماشا ندارد. اکران آنلاین هم بازویی است برای کمک به سینما و اگر جلوی قاچاق گرفته شود این بازو، قدرت بیشتری خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.