شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

سریال های ماه رمضان از منظر اهالی سینما/۶

باقربیگی: باندبازی ها باعث افت شدید کیفیت آثار شده است/ برخی برنامه های تلویزیون فرهنگ ملی را دچار تزلزل می کند

مهدی باقربیگی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: مهدی باقربیگی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص سریال های ماه مبارک رمضان سال جاری گفت: باندبازی های رایج در سازمان صدا و سیما باعث افت شدید کیفیت آثار شده است؛ وقتی تنها تعدادی محدود تهیه کنندگان و فیلمسازان خاص می توانند با تلویزیون همکاری داشته باشند و شرایط برای حضور سایرین به شدت دشوار و طاقت فرسا است قطعا باید انتظار اتفاقات بدتر از این را هم داشته باشیم.

بازیگر سریال های تلویزیونی «قصه های مجید» و «در مسیر زاینده رود» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال ها پیش سریال های مناسبتی در ایام مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، عید سعید نوروز، ماه محرم و... آنقدر مخاطب داشتند که بعضا حتی دورهمی ها و شب نشینی های فامیلی و دوستانه را هم تحت الشعاع خود قرار می دادند اما هرچه زمان گذشت به دلیل اینکه باندبازی های مفرط در تلویزیون وجود داشت از کیفیت این آثار کاسته شد و با افول و نزول سریال های مناسبتی مردم دیگر تمایلی برای تماشای این برنامه ها از خود نشان ندادند.

وی ادامه داد: نیم نگاهی به سریال های مناسبتی اخیر نشان می دهد که متأسفانه کمترین تفکر و تأملی در ورای تولید آثار وجود ندارد. این در حالی است که سریال سازی و فیلمسازی مستقیما باید با اندیشه و فکر ارتباط داشته باشد؛ فیلمنامه ها این روزها به سردستی ترین شکل ممکن تولید می شوند و مدیران رسانه ملی هیچ مسیر و هدف روشنی را تعیین و تبیین نکرده اند تا هنرمندان بر اساس آن جلو بروند.

باقربیگی ایجاد گعده های دوستانه در بدنه رسانه ملی را به شدت آسیب زا توصیف کرد و در این باره متذکر شد: نزدیکان مدیران رسانه ملی آزادند هرچه می خواهند بسازند و از پول های بیت المال مصرف کنند اما به سایر افراد که شاید توانایی های بسیار بالاتر داشته باشند فرصت و امکان تولید داده نمی شود و این اتفاقات بسیار دردآور است.

این هنرمند با بیان اینکه برخی برنامه های تلویزیون فرهنگ ملی را دچار تزلزل می کند تصریح کرد: بارها در کمال تأسف دیده شده که در برخی از این فیلم ها و سریال ها اسامی کاراکترهای مشکل دار از اسامی ائمه اطهار (ع) وام گرفته شده است! این مسأله ای است که حتی دشمنان دین و اسلام هم انجام نمی دهند اما در تلویزیون ما دیده می شود. بنده معتقدم تا زمانی که مدیران صدا و سیما تدبیری برای رفع این بحران نداشته باشند و باندبازی های شان را کنار نگذارند وضعیت همین خواهد بود و بهتر نمی شود.

این بازیگر خاطرنشان کرد: فیلمسازی و سریال سازی بی تردید باید تنها در دست افرادی باشد که اندیشه دارند، کاربلد هستند؛ این وظیفه مدیران ارشد سازمان صدا و سیما است که برای آثار نمایشی تلویزیون ریل گذاری درستی انجام دهند تا کسی نتواند از این ریل خارج شود.

باقربیگی در خاتمه اظهاراتش افزود: ما باید اهداف درازمدت را در تلویزیون ترسیم کنیم و تا زمانی که به این هدف گذاری درست و روشن نرسیم قطعا روز به روز بیشتر دچار افول و نزول خواهیم شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.