چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷

در شرایط سوء مدیریت سینمایی؛

خط و نشان کشی چاله میدانی توسط شاه نشینان خانه سینما

همایون اسعدیان؛ خانه سینما

سینماپرس: خانه سینما که به موضع گیری های سیاسی در خلأ اقدامات صنفی مشهور است، با انتشار نامه ای تهدید آمیز مدیران واداده سینمایی را در قبال اتفاقاتی که به مذاق شاه نشینان خانه سینما خوش نیامده، تهدید کرد.

به گزارش سینماپرس، فارغ از آنکه اتفاقات روی داده در انتخابات شورای صنفی نمایش چگونه قابل تحلیل باشد، جریان شاه نشین حاکم بر خانه سینما در نامه ای خطاب به رییس سازمان سینمایی، وی را در صورت تن ندادن به خواسته های خود تهدید کرد! متن این نامه که در راستای اقدامات سیاسی سالهای متمادین مدیران خانه سینما قابل تحلیل عمیق تری نیز خواهد بود، به شرح ذیل است:


جناب آقای دکتر انتظامی
ریاست محترم سازمان سینمایی
 با سلام
در شرایطی که همه توان سینمای ایران می بایست در مسیر عبور از بحران اجتماعی – اقتصادی ناشی از دوران کرونا تجمیع شود. وقایع رخ داده پیرامون دوره جدید شورای صنفی نمایش به انباشت افزون تر معضلات منجر می شود.
مجموعه پیامدها در دوران تغییرات پی در پی، فن­آوری های نوین، کیفیت بازار، سیستم ها ی آموزشی،    فرصت های در اختیار همگان، تغییر کارکرد ابزار، سرمایه و محل عرضه، همة ما را وادار می کند، در معنای فعالیتی خود تجدید نظر کنیم. در چنین شرایطی کدام عقل سلیمی تشدید تقابل با نهاد صنفی را جایگزین تعامل سازنده برای فردای بهتر سینمای جمهوری اسلامی ایران کرده است؟
مشی صواب آن است دولت و سازمان سینمایی اگر توان رفع کل مضایق را ندارند، زخمی بر این پیکرة گرفتار وارد نسازند.
روشن است که شورای صنفی نمایش در سال جاری و پس از بازگشایی نیازمند حداکثر عقلانیت، تدبیر و تمشیت امور است. و این میسر نمی شود مگر آنکه هم از جهت سازوکار اجرایی، این شورا واقعاً منتخب اصناف و اصناف نیز مقید به معرفی نمایندگانی باشند که برای معضلات پساکرونا طرح و برنامه داشته باشند.
شیوة غیر مرسوم و حتی غیر طبیعی معرفی شورای صنفی جدید به هیچ وجه مورد تائید خانه سینما، تهیه کنندگان و کارگردانان نمی­باشد.
لذا از جنابعالی تقاضا داریم عاجلاً این روند متوقف گردد و نمایندگان مرسوم و ذی مدخل با نظارت عالیه خانه سینما معرفی شوند.
در غیر اینصورت هشدار جدی، روشن و صریح خانه سینما این است که بیم آن می رود در شرایطی که حداکثر آرامش در این روزها و ماههای آتی نیاز مبرم جامعه سینمایی است دور جدیدی از کشمکش های بی حاصل شروع شود که متضرر اصلی آن سینمای کشور است. بدیهی است خانه سینما بنابر وظیفه ذاتی و قانونی خود ملزم به صیانت از اصناف ذینفع (انجمن سینماداران، انجمن صنفی پخش کنندگان، شورای عالی تهیه کنندگان و انجمن صنفی کارگردانان)   خواهد بود. و از هر اقدامی در تثبیت آرامش و دفاع از اصناف عضو خود دریغ نخواهدکرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.