سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

عملکرد منفعلانه سلبریتی ها در دوران کرونا/۲

سلطانیان: شیوع کرونا بهترین موقعیت برای عیارسنجی سلبریتی ها بود/ خانه سینما چرا هیچ کار شایسته ای برای رفع بحران معیشتی زندگی سینماگران انجام نمی دهد؟

اسماعیل سلطانیان

سینماپرس: اسماعیل سلطانیان بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص عملکرد منفعلانه سلبریتی های سینمای ایران در دوران کرونا گفت: شیوع کرونا بهترین موقعیت برای عیارسنجی سلبریتی ها بود؛ ما در این ایام شاهد بودیم که بسیاری از سلبریتی های سینما در سراسر جهان که درآمدهای هنگفتی داشتند بخشی از زندگی و پول شان را برای کمک به مردم و رفع بحران کرونا اختصاص دادند اما متأسفانه سلبریتی های سینمای ایران بار دیگر ثابت کردند که دغدغه ای برای رفع بحران های زندگی هم میهنان و حتی همکاران شان ندارند.

بازیگر فیلم های سینمایی «کافه ترانزیت» و «همسر دلخواه من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دین ما، فرهنگ ما و اخلاق و انسانیت ما را همواره به کمک و کمک کردن توصیه کرده اند؛ کمک به هم نوع در زمانه ای که عرصه بر جامعه تنگ شده بسیار مهم و با ارزش است و واضح است انسان هایی که اندکی خرد و دانش دارند باید همواره به یکدیگر کمک کرده و دست هم را بگیرند.

وی ادامه داد: سلبریتی های وطنی اگر قرار است به مردم و یا همکاران شان کمک کنند الآن باید خودشان را نشان بدهند؛ این وظیفه سلبریتی های سینمای ایران بود که فرهنگ والای عیاری و جوانمردی را به سلبریتی های دنیا یاد می دادند! این باعث تأسف است که سلبریتی های غربی این همه به مردم شان کمک کردند اما در کشور ما چنین اتفاقی رخ نداد.

سلطانیان سپس با انتقاد شدید از عملکرد منفعلانه مسئولان خانه سینما و بی توجهی به بحران گسترده بیکاری و خانه نشینی و بی پولی سینماگران تصریح کرد: نه تنها سلبریتی های میلیاردر که متأسفانه مسئولان تنها نهاد صنفی سینماگران نیز قدم شایسته و مثبتی برای رفع بحران زندگی سینماگران برنداشته است؛ سوأل بنده این است که  خانه سینما چرا هیچ کار شایسته ای برای رفع بحران معیشتی زندگی سینماگران انجام نمی دهد؟ این خانه برای چه دایر شده؟ برای چه خود را جامعه اصناف سینمای ایران می داند وقتی در چنین روزهای بحرانی نمی تواند کاری درخور برای سینماگران انجام دهد؟

بازیگر سریال های تلویزیونی «وضعیت سفید» و «یوسف پیامبر (ع)» در پایان این گفتگو متذکر شد: همکارانی که دست شان به دهان شان می رسد باید به سایر همکاران بی پول و بیکار و خانه نشین شان کمک کنند تا آن ها شرمنده صاحب خانه، همسر و فرزندان شان نشوند؛ به خصوص ما با خیل عظیمی از بازیگران بیکار و بی پول مواجه هستیم که نزد مردم اعتبار دارند؛ مردم چهره آن ها را می شناسند و این بازیگران نمی توانند دست به قرض کردن پول و یا خریداری جنس به صورت نسیه و... شوند! بر ماست که خودمان حرمت سینما، هنر و همکاران مان را حفظ کنیم و بخشی از درآمدهای میلیاردی را صرف رفع بحران معیشتی سایر هنرمندان نماییم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.