دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه:

سال‌ها است که خانه سینما و اعضای آن درگیر «بیمه بی‌کاری» هستند و این مساله همچنان ادامه دارد

سارا قراچه داغی

سینماپرس: رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه تاکید کرد که امکان تامین مالی اعضای صنوف در زمان شیوع کرونا وجود ندارد.

به گزارش سینماپرس، سارا قراچه‌داغی رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه در گفتگو با مهر درباره شرایطی که کرونا در سینما بوجود آمده است، گفت: با شیوع بیماری کرونا کارگروه مدیریت بحران در خانه سینما راه‌اندازی شد و توانستند تعدادی از کارهای سینمایی که در حال فعالیت بودند را متوقف کنند، البته برخی از پروژه‌ها که تنها چند روز به پایان کارشان مانده بود که فیلمبرداری را به پایان رساندند.

وی بیان کرد: این بیماری زمانی در کشور گسترش پیدا کرد که جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده بود و پروژه‌های جدید در مرحله پیش تولید بودند و همین مساله سبب شد تا تعداد پروژهای فعال کم باشد.

قراچه داغی ادامه داد: خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اعضای انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه، برای هیچکدام از اعضای این صنف در این مدت اتفاقی رخ نداد.

وی تاکید کرد: بعد از گذشت ۲ ماه از تعطیلی پروژه‌ها، این روزها همه می‌خواهند که فعالیت در سینما دوباره آغاز شود، چرا که بحث معیشت و تامین منابع مالی اعضا به میان آمده است و بارها از ما سوال می‌پرسند که اکثر مشاغل فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند و چرا پروژه‌های سینمایی همچنان متوقف است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه توضیح داد: مساله این است که اعضای برخی از صنوف مانند صنف ما از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند و برای تامین معیشت خود باید کار کنند چرا که منبع درآمد دیگری ندارند.

وی تاکید کرد: امیدوارم پروژه‌های سینمایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوباره از سر گرفته شود تا افراد بتوانند بر سرکار خود بروند تا بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

قراچه‌داغی توضیح داد: البته این را شنیده‌ام که هیات مدیره خانه سینما با ستاد ملی مبارزه با کرونا وارد مذاکره شده است تا بهترین راه حل را برای آغاز فعالیت‌های سینمایی ارائه شود.

وی تاکید کرد: صنوفی مانند صنف ما شاید بخواهند برای حفظ امنیت اعضای خود فعالیت پروژه‌های سینمایی آغاز نشود، اما مساله این است که یک صنف قدرت این را ندارد که بگوید حتما سر کار نروید، ما تنها می‌توانیم این مساله را به اعضای خود پیشنهاد دهیم و تصمیم‌گیری نهایی برعهده افراد خواهد بود، اما این مساله را هم باید مدنظر داشت که وقتی عضوی توانایی پرداخت اجاره خانه را ندارد، چه کار به غیر از پذیرش کار در چنین شرایطی از دستشان بر می‌آید؟

این سینماگر توضیح داد: در چنین شرایطی اگر صنف به اعضای خود بگوید که کار نکنید باید از نظر مالی آن‌ها را تامین کند که چنین مساله‌ای امکان‌پذیر نیست.

وی تاکید کرد: متاسفانه سال‌ها است که خانه سینما و اعضای آن درگیر بیمه بی‌کاری هستند و این مساله همچنان ادامه دارد، نبود چنین بیمه‌ای درست در شرایط بحرانی از جمله شیوع بیماری کرونا خود را نشان می‌دهد و نیاز آن احساس می‌شود. اگر بیمه بیکاری برای هنرمندان وجود داشت حتما در چنین شرایطی و با توقف پروژه‌های سینمایی حقوقی برای تامین معیشت آن‌ها وجود داشت. البته برای بیمه بیکاری پیگیری‌هایی شده است اما این پیگیری هنوز به جایی برسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.