سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

مرضیه برومند:

خط کشی بین تئاتر و تئاتر عروسکی را مناسب نمی‌دانم/تئاترعروسکی نباید تحت‌الشعاع «فجر»قرار بگیرد

مرضیه برومند در نشست خبری جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک

سینماپرس: مرضیه برومند معتقد است جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک، به‌صورت موقت در شرایط کرونایی و در صورت حفظ استقلال خود می‌تواند با جشنواره تئاتر فجر ادغام و همزمان برگزار شود.

به گزارش سینماپرس، این روزها و با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر تئاتر ایران که برگزاری تمامی فعالیت‌ها و رویدادهای تئاتری را تحت‌تأثیر خود قرار داده، بحث برگزاری یا برگزار نشدن جشنواره‌های تئاتری نظیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران و سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در میان اهالی تئاتر مطرح شده است.

در همین راستا موضوعاتی در خصوص احتمال ادغام برخی جشنواره‌های تئاتری در شرایط کرونایی با جشنواره تئاتر فجر و برگزاری همزمان آنها نیز طرح شده است.

در شرایط فعلی تئاتر ایران باید دید مدیریت تئاتر چه راهکاری را برای برگزاری یا برگزار نشدن جشنواره‌ها از جمله جشنواره تئاتر فجر سی و نهم مدنظر قرار خواهد داد.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک به دبیری زنده یاد گلزار محمدی قرار بود در مردادماه سال جاری برگزاری شود؛ جشنواره‌ای که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و از جمله جشنواره‌های مطرح تئاتر ایران است.

مرضیه برومند هنرمند شناخته شده تئاتر و دبیر ۲ دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک، درباره برگزاری این دوره از جشنواره در شرایط کرونایی موجود و بحث همزمان برگزار شدن آن با سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به مهر گفت: فعلاً که شرایط برای تئاتر و جشنواره‌های تئاتری مشخص نیست و معلوم نیست فعالیت‌های تئاتری از چه زمانی از سر گرفته می‌شوند و به همین خاطر وضعیت برگزاری جشنواره‌های مختلف تئاتری از جمله جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک و تئاتر فجر معلوم نیست.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: من کلاً با خط‌کشی بین تئاتر و تئاتر عروسکی موافق نیستم، ولی در عین حال ادغام جشنواره تئاتر عروسکی با تئاتر فجر می‌تواند جشنواره عروسکی را تحت‌الشعاع قرار دهد. فراموش نکنیم که جشنواره «تئاتر عروسکی» اولین جشنواره بین‌المللی تئاتر بعد از انقلاب است و برای خود سابقه و جایگاه بین‌المللی دارد و به راحتی نمی‌توان آن را با جشنواره تئاتر فجر ادغام کرد.

برومند با تأکید بر اینکه بدون بررسی و کارشناسی نمی‌توان جشنواره تهران-مبارک و فجر را با هم ادغام کرد، یادآور شد: در سال جاری کرونایی شاید بتوان این کار را انجام داد اما منوط به اینکه جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک با هویت و دبیر مشخص در دل جشنواره تئاتر فجر برگزار شود.

این هنرمند با سابقه تئاتر در بخش پایانی سخنان خود، تصریح کرد: من خط کشی بین تئاتر و تئاتر عروسکی را مناسب نمی‌دانم ولی همین‌طوری هم نباید جشنواره‌ها را در هم ادغام کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.