یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

عملکرد منفعلانه سلبریتی ها در دوران کرونا/۷

بنفشه خواه: وظیفه سلبریتی های پردرآمد این است که به زندگی همکاران شان رسیدگی کنند/ چرا دولت به وظیفه اصلی خود برای رفاه عمومی جامعه بی توجه است؟

رضا بنفشه خواه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: رضا بنفشه خواه بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون در خصوص عملکرد منفعلانه سلبریتی های سینمای ایران در دوران کرونا گفت: وضعیت بد اقتصادی بسیاری از هنرمندان را به خاک سیاه نشانده است؛ بی شک در چنین شرایطی وظیفه سلبریتی های پردرآمد این است که به زندگی همکاران شان رسیدگی کنند اما این نباید باعث شود که مدیران و متولیان حوزه فرهنگ و هنر وظایف شان را به دست فراموشی سپرده و هنرمندان را به حال خود رها کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «مدرسه پیرمردها» و «زیر بام های شهر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شکرانه بازوی توانا گرفتن دست ناتوان است! ما باید این مسأله را با جان و دل درک کنیم و به آن ایمان و باور قلبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بی تردید در هر جامعه ای رخدادهای پیش بینی نشده که از آن ها با عنوان «بحران» نام برده می شود پدید می آید و در این میان عده بی شماری ضرر می کنند و عده ای دیگر نفع می برند! این وظیفه انسانی تمام ما است که به یاری و مدد زیان دیدگان بشتابیم و معنای واقعی و کامل انسانیت را پیاده سازی کنیم.

بنفشه خواه با بیان اینکه طی ماه های اخیر و همزمان با شیوع و گسترش ویروس مرگبار کرونا بسیاری از همکاران شریف بنده با مشکلات عدیده در زندگی شان مواجه شده اند اظهار داشت: برخی از بازیگران این شانس را داشته اند که بازنشسته وزارت ارشاد یا دستگاه ها و تشکیلات دیگر فرهنگی و هنری شوند اما بسیاری افراد درآمد ثابت و حقوق ماهیانه ندارند و تعطیلی تئاترها و سینماها ضربات جبران ناپذیری را به زندگی شان وارد کرده و به خصوص همکاران شریف بنده در تئاتر آزاد با مصیبت بسیار دست به گریبان هستند.

این سینماگر تأکید کرد: امروزه عده ای از هنرمندان خوش نام و خوش فکر سینما و تئاتر به نان شب شان محتاج و نیازمند هستند و این مایه تأسف و تألم است! بی شک تمامی سلبریتی ها باید به یاری این عزیزان بشتابند و از آن ها حمایت کنند؛ البته در این میان نقش دستگاه های دولتی، خانه سینما، خانه تئاتر و انجمن تئاتر آزاد نیز نباید نادیده گرفته شود و این نهادها نیز موظفند تا رسیدگی جدی به وضعیت بد معیشتی هنرمندان داشته باشند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «پیامک از دیار باقی» و «پشت کنکوری ها» متذکر شد: سوأل اصلی بنده این است که چرا دولت به وظیفه اصلی خود برای رفاه عمومی جامعه بی توجه است؟ امروزه نه تنها قشر هنرمند که بسیاری از اقشار دیگر جامعه از بهمن ماه سال گذشته هیچ درآمدی نداشته اند. مردم امروزه نان و پنیر هم به زور می خورند و مصائب اقتصادی گریبان همه را گرفته است و فقط چند نفر انگشت شماری هستند که زندگی های آنچنانی دارند.

وی در پایان این گفتگو افزود: امروزه اکثریت جامعه جزو افراد نیازمند به کمک شده اند و اگر ما می بینیم کمک های کمتری در این بحران کرونا می شود به دلیل این است که افراد به ظاهر متمول نیز درگیر برخی مشکلات اقتصادی هستند و الا ما از ایرانی باعاطفه تر و از خودگذشته تر نداریم. من امیدوارم دولت هرچه سریع تر تدبیری قاطعانه و عاجلانه برای برون رفت از این بحران جدی داشته باشد و ما بتوانیم مجدداً شاهد رویش لبخند بر لبان همه ایرانیان و بالاخص هنرمندان شریف و نجیب و زحمتکش باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.