جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲

پیوستن عرفان‌پور و بابایی به پویش «فلسطین آزاد»؛

عید خیبرشکنان جمعه موعود رسید

فلسطین

سینماپرس: میلاد عرفان‌پور و احمد بابایی از شاعران جوان و سرشناس کشورمان با پیوستن به پویش «فلسطین آزاد» و انتشار ویدئوهای جداگانه‌ای در صفحه شخصی اینستاگرامشان، ضمن اعلام حمایت خود از پویش «فلسطین آزاد» از دیگر شاعران هم درخواست کردند تا به این پویش ملحق شوند.

به گزارش سینماپرس، در آستانه روز جهانی قدس، پویش «فلسطین آزاد» از سوی هنرمندان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مؤسسه سپهر سوره هنر راه‌اندازی شده است، به همین منظور جمعی از شاعران و نویسندگان از آغاز پویش «فلسطین آزاد» تاکنون که با هدف پاسداشت مبارزات آزادیخواهانه مردم مظلوم فلسطین علیه اسرائیل صورت گرفته است، اشعار و متونی را در صفحات اینستاگرام خود منتشر کرده و با این جریان همراه شده‌اند.

میلاد عرفان‌پور، شاعر و ترانه‌سرا و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری شعر «دولت کاریکاتور» را که در سال‌های گذشته با صدای نیما علامه در قالب یک قطعه موسیقی عرضه و با استقبال شده است، در قالب یک ویدئو در صفحه اینستاگرام خود بازخوانی و به پویش «فلسطین آزاد» تقدیم کرده است. بخش‌هایی از این شعر که توسط عرفان‌پور در صفحه اینستاگرام این هنرمند بازخوانی شده است، در ادامه آمده است:

بی‌بی‌سی دروغ، سی ان ان فریب
المنار بی‌پناه، الجزیره نا نجیب
مجمع حیات وحش، لابی شغال‌ها
گرگ‌های امنیت، سازمان لال‌ها
مرگ‌بازی مدرن، ماشه دموکراسی
ادوکلن به خود زده، لاشه دموکراسی
کارخانه سلاح، نکبت دلارها
خط سربی ترور بر گلوی سارها
پرده‌های سینما در اجاره سراب
عصر انحصار شب عصر قحط آفتاب
بایکوت جنازه‌ها در رسانه خاخام
گینس شکنجه‌ها دومینوی قتل عام
قتل عام کودکان با مدال افتخار
زندگی وتو شده در هزارها مزار
دولت کاریکاتور با کابینه فساد
استتار عقل کم پشت ثروت زیاد
کشتن صدای قدس در سونامی سکوت
باز شهرک جدید باز تار عنکبوت

احمد بابایی از جمله شاعران جوان کشورمان نیز با پیوستن به پویش «فلسطین آزاد» از دیگر شاعران هم درخواست کرد به هر طریقی که می‌توانند به این پویش ملحق شوند چراکه بحث فلسطین و آزادی آن، فراموش‌شدنی نیست. احمد بابایی پس از سرایش چندین قطعه شعر در این ویدئو می‌گوید: باید یادی از حاج قاسم عزیز کنیم که از این پس در روز قدس او که نماد مقاومت است فراموش نخواهد شد. بحث فلسطین و آزادی آن فراموش شدنی نیست، خصوصاً برای بچه هیئتی‌ها و مؤمنین به خدا و رسول خدا (ص) و خاندان او، همین جا از همه دوستان شاعر دعوت می‌کنم که به هر طریق به پویش #فلسطین ـ آزاد بپیوندند. بخش‌هایی از اشعار احمد بابایی در ادامه آمده است:

ناله دارند در این معرکه نی‌ها دف‌ها
صف کشیدند پی قافله مستضعف‌ها
از اُحد نعره زند حمزه که احمد (ص) زنده است
باکی از کشته شدن نیست که ایزد زنده است
از سر هر که ستم پیشه کلاه افتادست
عدل با لشکری از آه به راه افتادست
وقت معلوم به دجالی تلمود رسید
عید خیبرشکنان جمعه موعود رسید
او در بخش دیگری از این ویدئو با سرایش یک رباعی می‌خواند:
لب تشنه به‌شوق رود بر خواهد خاست
از کاخ سقیفه، دود بر خواهد خاست
از شعله تیغ یمنی‌ها، یک روز
دود از جگر یهود بر خواهد خاست

شاعران و نویسندگان می‌توانند تا جمعه (دوم خرداد ماه)، روز قدس، شعرها و متن‌های ادبی خود را با درج هشتگ #فلسطین_آزاد در صفحه‌های اینستاگرام خود منتشر کرده و در این پویش شرکت کنند. هدف از تشکیل این پویش، ترمیم زخم قلب‌های آزادگان جهان و تلاش برای رهایی قدس شریف از چنگ اسرائیل غاصب است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.